کد خبر: 33364
A

رتبه دوم رفع خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را داریم

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان رتبه دوم در رفع خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی را در کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  ، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفت و با آرزوی قبولی عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) افزود: سرشت شیعیان با امام‌شان عجین است و از همان خاکی که امام‌شان آفریده شده، شیعیان نیز از آن آفریده شده‌اند. و هر فعلی که موجب سرور و غمگینی اهل بیت(ع) شود شیعیان را هم خوشحال یا ناراحت می‌نماید . 

وی به موضوع پیشگیری و ساماندهی شهری مرکز استان اشاره و بیان کرد: ساماندهی و رسیدگی به مبلمان شهری و نظم دادن به حوزه ی شهر در حیطه شهردار و شورای اسلامی شهر است و ضروری است که وانت بارها و دستفروشان دوره گرد که موجب بر هم خوردن ترکیب و چهره شهر می شوند، ساماندهی شوند . 

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور لازم است شورای اسلامی، شهردار یاسوج و کارکنان شهرداری در یک بازه زمانی، شهر را از این معضلات که موجب نازیبا شدن  چهره آن می شوند، سامان دهند و هرجایی که نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد در کنار شما خواهیم بود، ساماندهی نمایند . 

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که «نمی‌شود مردم را از کار منع کرد» ادامه داد: وانت بارهای دوره گرد میوه فروش باید ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت سایر سازمانها مانند مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی ترتیبی اتخاذ شود تا مکان مناسبی برای کسب درآمد آنان آماده کنند. 

وی با بیان این‌که «استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم در رفع خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی را در کشور دارد» از مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان تشکر کرد و در خصوص آراء کمیسیون ماده 100 شهرداری تصریح کرد: وقت زیادی در دادگستری و شهرداری جهت صدور آراء کمیسیون ماده 100 صرف می شود و لازم است با کسانی که مبلمان شهری، همسان سازی، اصول فنی، مساحت و تراکم را در ساخت و سازها رعایت نمی کنند، برخورد شود . 

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اجرایی کردن آرا کمیسیون ماده 100 عنوان کرد: آرایی که در این کمیسیون صادر می شود اجرایی شوند و چنانچه قانون پیش فروش ساختمان رعایت شود، مشکلات در حوزه قضایی و شهرداری کمتر خواهد بود. اجرای شناسنامه فنی ساختمان در جلوگیری از حوادث غیر مترقبه بسیار مؤثر می باشد . 

مزارعی به طرح ملی صیانت از منابع آب اشاره و تاکید کرد: عزم جامعه بشریت، حمایت از منابع آب است. این موضوع مدیریت شود و مدیران با ارائه راهکارهای صحیح استفاده و بهره برداری از آب های جاری و منابع زیرزمینی، موجبات استفاده کشاورزان را از این منبع خدادادی فراهم نمایند . 

وی از نفوذ بعضی از افراد، در ادارات و سازمانها هم گله کرد که با نفوذ در برخی از این ادارات و سازمانهای خدمات رسان صاحب چند حلقه چاه آب اند و کشاورزان حتی یک چاه هم ندارند و از صدا و سیما و آبفای شهری و آب منطقه ای می خواهم در این زمینه اطلاع رسانی کنند . چنانچه کسی از شبکه غیرمجاز استفاده نماید به جرم تخریب شبکه 10 سال حبس را در پی خواهد داشت . 

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع جمعه بازار شهر یاسوج یادآور شد: مسئولان امر برای ساماندهی این بازار نیز دست به کار شده و راه حلی پیدا کنند. چنانچه بر اثر اتصال برق جرقه ای به وجود آید ممکن است تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی در پی داشته باشد . 

مزارعی اضافه کرد: شهرداری یاسوج در خصوص وانت بارهای دوره گرد ظرف مدت 15 روز نسبت به جمع آوری خودروهایی که کارت شناسایی ندارند با همکاری نیروی انتظامی اقدام کند. در همین زمینه لازم است متولیان امر شهرداری و شرکت برق طی مدت یک ماه مشکلات برق جمعه بازار را حل کنند که در صورت بروز هرگونه خسارات، ادارات ذیربط جوابگو خواهند بود . 


کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر