کد خبر: 33475
A

افزایش همکاری های کره و ایران در تامین صلح و امنیت منطقه و جهان موثر است

رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران گفت: افزایش همکاری های کره و ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی نیز در کمک به تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان مؤثر است.

افزایش همکاری های کره و ایران در تامین صلح و امنیت منطقه و جهان موثر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «چون جونگ بائه» در دیدار اسداله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با بیان این مطلب از سفر به ایران ابراز خرسندی کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران افزود: توسعه مناسبات با ایران در همه زمینه ها مورد توجه و حمایت مجلس کره جنوبی قرار دارد.
جونگ بائه ارتباطات و همکاری های فیمابین در عرصه های مختلف را مهم خواند و تصریح کرد: باید برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش همکاری های ایران وکره تلاش کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران در ادامه یادآور شد: تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط دوستانه دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی مورد توجه و اهتمام گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی قرار دارد.
جونگ بائه در این دیدار بیان کرد: افزایش همکاری های دو کشور در سطوح منطقه ای و بین المللی نیز در کمک به تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان مؤثر است.

** اقدامات مخرّب آمریکا در تضعیف صلح و امنیت در مناطق مختلف جهان
اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات و همکارهای دو کشور در عرصه های گوناگون گفت: تقویت مناسبات میان ایران و کره جنوبی نقش مهمی در توسعه و شکوفایی اقتصادی در دو کشور و به طبع آن تامین منافع دو ملّت دارد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی، با تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی افزود: گسترش همکاری میان مجالس ایران و کره جنوبی نقش مهمی در رفع موانع موجود در مسیر همکاری های دو کشور و کمک به توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مخرّب آمریکا در تضعیف صلح و امنیت در مناطق مختلف جهان، ادامه داد: در اثر دخالت های آشکار و نهان آمریکا در گوشه و کنار جهان، امروزه شاهد افزایش بحران های جهانی از شبه جزیره کره تا خاورمیانه و دیگر مناطق هستیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر لزوم اجرای توافقات صورت گرفته و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور بیان کرد: گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی از تمام ظرفیت های خود در جهت کمک به توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور استفاده می کند.
به گزارش خانه ملت، لازم به ذکر است در این دیدار سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر و نایب رئیس گروه دوستی و محسن بیگلری نماینده سقز و بانه و عضو دیگر این گروه دوستی نیز حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود درخصوص راه های گسترش مناسبات دو کشور پرداختند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر