کد خبر: 33489
A

تاکید بر تسهیل روند پاسخگویی و تعامل بین مجلس و سازمان بازرسی

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان بازرسی گفت: در این جلسه بر تسهیل روند پاسخگویی و تعامل بین مجلس و این سازمان تاکید شد.

تاکید بر تسهیل روند پاسخگویی و تعامل بین مجلس و سازمان بازرسی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا امیرحسنخانی در توضیح نشست امروز- سه شنبه- کمیسیون اصل 90 مجلس با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور در محل سازمان مذکور افزود: نشست مشترکی با رئیس و معاونان سازمان بازرسی پیرامون مباحث مختلف و تبادل نظر درباره شیوه‌های تعامل و بررسی پرونده‌های مطروحه برگزار شد.
نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همکاری مجلس با سازمان بازرسی برای کمک به توسعه مسائل اقتصادی و تجاری و کاهش فساد لازم است، آسیب‌شناسی سازمان بازرسی نیز باید به مجلس ارایه شود تا با رفع خلاءها، گذرگاه‌های بروز فساد نیز بسته شود.
وی بیان کرد: سازمان بازرسی می‌تواند استفساریه به مجلس داده تا نظر قانونگذاری را به طور شفاف دریافت کنند، مسئولان سازمان بازرسی نیز مباحثی پیرامون موانع مسئولیت‌های قانونی برای ورود به تخلفات مختلف را با نمایندگان در میان گذاشتند، لذا قرار به افزایش تعاملات بین کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی شد.
امیرحسنخانی ادامه داد: پرونده‌های کمیسیون اصل 90 مجلس نیز باید در سازمان بازرسی پیگیری و شفاف شود، همچنین سازمان بازرسی باید نسبت به نکات مصوب این کمیسیون پاسخگو باشد تا پرونده‌ها و شکایات مردم پیگیری شود.
به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش از این برخی از مکاتبات کمیسیون اصل 90 با تاخیر از سوی سازمان بازرسی پاسخ داده می‌شد، از این رو در این نشست تاکید شد تا روند پاسخگویی تسهیل و تعامل بین دو مجموعه افزایش یابد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر