کد خبر: 33550
A
اختیاری خبر داد

تدوین طرح دوفوریتی نمایندگان برای کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها برای حل مشکل کاندیدا شدن و انتخاب پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رییسه مجلس رسیده است.

تدوین طرح دوفوریتی نمایندگان برای کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ اسفندیار اختیاری در گفت و گویی، اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری قانون شوراهای شهر و روستا پس از ۲۰ سال و بدون نظر مجلس، تغییر کرد و این موضوع باعث تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد. این در حالی است که طبق قانون اساسی حق قانون گذاری با مجلس است و حذف حتی کلمه ای از قانون یک نوع قانون گذاری است.

وی افزود: در طرح نمایندگان تبصره ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها که به پیروان ادیان الهی اجازه ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا را داده است، با تاکید مجدد و بدون هیچ قید و شرطی، دوباره مطرح می شود و براساس آن پیروان ادیان الهی می توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت و برای آبادانی کشور ایران تلاش کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه این طرح به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده رسیده، گفت: برای ارایه هر طرحی ۱۵ امضا کافی است ولی در این طرح نمایندگان محترم مجلس از هر جناح سیاسی و روحانیون مجلس، مشارکت فعال داشتند. این یک پیام مشخص دارد و آن این است که منتخبین مردم شریف و بزرگ ایران، هماهنگ با نظر انتخاب کنندگان خود، تاکید کردند که همه ایرانیان از هر دین، نژاد و قوم در کنار هم زندگی می کنیم، به هم احترام می گذاریم و از حق قانونی یکدیگر دفاع می کنیم.

اختیاری در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح هفته آینده در مجلس مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر