کد خبر: 33621
A

امیر حاتمی:با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که ایران در ادامه راه با تمام توان، قدرت دفاعی خود را تقویت و حرکت دشمنان را رصد و پایش خواهد کرد.

امیر حاتمی:با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر حاتمی عصر امروز (چهارشنبه) در همایش یادواره شهیدان مدافع حرم که در مصلای تهران برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: ما نظامی‌ها وقتی یک عملیاتی به اتمام و پیروزی می‌رسد این نگاه را داریم که این یک مرحله بوده و تا دشمن هست سایر مراحل ادامه دارد و باید به کار، تلاش و جهاد ادامه داد.

وی افزود: ما تحلیل کاری که انجام دادیم را شروع می‌کنیم تا ببینیم عبرت‌ها و آموزه‌های آن چه بوده است؛ چرا که ما در منطقه‌ای قرار داریم که به دلیل شرایط جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر روز با توطئه دشمنان مواجه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ایجاد داعش اولین توطئه آنها نبوده و آخرین آن هم نیست و وقتی حدود شش سال پیش گفته می‌شد که آنها کسانی هستند که با حکومت مقابله می‌کنند و آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کردند که این گروه تکفیری را گروه مبارز جا بزنند در آن فضای ابهام‌آلود باور آن سخت بود اما حالا این موضوع کاملا مشخص شده و ما توانستیم داعش را شکست داده و بر آن فائق آییم.

حاتمی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر این بود که آنهایی که این توطئه بزرگ را طراحی کرده بودند باور نمی‌کردند که این توطئه کشف شود و محور مقاومت بتواند با سرعت برای مبارزه با آن آماده شده و مقابله کند. آمریکایی‌ها می‌گفتند که این جریان تا حدود 30 و 40 سال طول خواهد کشید و می‌خواستند در این سال‌ها از آن حمایت کنند اما به لطف الهی و برکت خون شهدا و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، جوانان بسیج شدند و ظرف شش سال طومار این جنایتکاران در هم پیچیده شد.

وی تاکید کرد: آنها غافل بودند که ما مکلف به ادای تکلیف هستیم و نمی‌دانستند چقدر توان داریم. ما هر چه که داریم پای کار آوردیم و چون خداوند می‌تواند هر توطئه‌ و با هر پشتوانه را شکست دهد، شد آنچه امروز می‌بینیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: آنها طراحی کرده بودند که یک اختلاف دائمی بین مسلمانان ایجاد کنند و هیچگاه اتحاد بین مسلمانان ایجاد نشود اما با تلاش رزمندگان مقاومت و خون شهدا این موضوع اتفاق نیفتاد و حتی عکس آن در حال اتفاق افتادن است و مشخص شد که دشمنان منطقه که در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند چه می‌خواهند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اکنون جمع واحده‌ای وجود دارد و برای همه ملت‌های منطقه روشن شد که راهی جز راه مقاومت شدنی نیست. ما نیز با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد و حرکت دشمنان را رصد و پایش می‌کنیم و از توطئه دیگری که بچینند سربلند بیرون خواهیم آمد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر