کد خبر: 33702
A

اردوغان: ترکیه، ایران و روسیه برای ایجاد راه حل های ریشه ای به منظور حل بحران سوریه تلاش می کنند

رئیس جمهوری ترکیه با مهم خواندن اجلاس سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه گفت: ما به نتایج خوبی در این نشست ها دست پیدا کردیم اما این ها کافی نیست وسه کشور برای ایجاد راه حل های ریشه ای به منظور حل بحران سوریه تلاش می کنند.

اردوغان: ترکیه، ایران و روسیه برای ایجاد راه حل های ریشه ای به منظور حل بحران سوریه تلاش می کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رجب طیب اردوغان شامگاه چهارشنبه در نشست سه جانیه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به منظور حل بحران سوریه با بیان اینکه این دیدار یک دیدار تاریخی برای بررسی بحران سوریه بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه است.اظهار داشت: من افتخار می کنم که در این نشست و در شهر سوچی روسیه شرکت می کنم.
وی با تشکر از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بابت دعوت به این نشست اظهار داشت: هفته گذشته دیدار دو جانبه ای بین من و روحانی انجام شد که در این دیدار درباره بحران سوریه گفت و گو کردیم.
اردوغان همچنین به حادثه زلزله اخیر در ایران و عراق اشاره برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و برای مجروجان شفای عاجل درخواست کرد.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به نشست های مقدماتی پیش از احلاس سه جانبه روسای سه کشور افزود: این نشست ها به نتایج مثبت و ملموسی منجر شد و از رییس جمهور قزاقستان به دلیل میزبانی خوب و نشست های آستانه تشکر می کنم.
وی افزود: ما به نتایج خوبی در این نشست ها دست پیدا کردیم اما این ها کافی نیست و به عنوان سه کشور برای ایجاد راه حل های ریشه ای برای حل بحران سوریه تلاش می کنیم.
اردوعان گفت: دیدارهایی نیز بین وزرای خارجه سه کشور در آستانه و نشست های مقدماتی قبل از این اجلاس که هم اینک بین روسای سه کشور در حال برگزاری است برگزار شده و انشاءالله اقدامات مناسب و تصمیمات تاریخی اتخاذ می کنیم و امید است این نشست به خیر و برکت در ایجاد راه حل های سیاسی در سوریه منجر شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر