کد خبر: 33946
A

لاریجانی: رجال سیاسی منطقه در بیان شیطنت های آمریکا صراحت پیدا کرده‌اند

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای منفی نسبت به آمریکا که میان برخی کشورهای منطقه ایجاد شده است و رجال سیاسی منطقه در بیان شیطنت های آمریکا صراحت پیدا کرده‌اند.

لاریجانی: رجال سیاسی منطقه در بیان شیطنت های آمریکا صراحت پیدا کرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، لاریجانی که برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده بود، روز پنجشنبه پیش از ترک استانبول در مصاحبه با خبرنگاران افزود: رفتار ظاهری آمریکا با اقدامات آنها متفاوت است، اما هوشیاری خوبی میان کشورها و رجال سیاسی منطقه به وجود آمده و همه اکنون آنچه از شیطنت‌های آمریکا درک می‌کنند، به صراحت بیان می کنند.
وی در ادامه در تشریح نشست دهم مجمع عمومی بین المجالس آسیاسی در استانبول با بیان این که منطقه آسیا از ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی برخوردار است، اظهار کرد: نشست بین المجالس آسیایی باید بسترساز این امر شود.
وی ادامه داد: در بخش دیگری از این نشست به موضوع حل مناقشات منطقه ای اختصاص یافت و این مجمع نیز که برای صلح و توسعه طراحی شده، به خوبی مدیریت شده و کمیته‌های مختلفی اعم از زنان و خانواده، مسائل سیاسی و اقتصادی و حقوق بشر تشکیل شده این موضوعات بررسی شد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس بعدی بین المجالس آسیایی در پاکستان گفت: قرابت خوبی میان سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان وجود دارد و علایق و منافع مشترک دارند که این قرابت با تقویت نهادهایی و نشست هایی مثل بین المجالس می تواند باعث ایجاد پایداری در منطقه شود.
لاریجانی در تشریح مذاکرات دوجانبه با هیات های پارلمانی کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز گفت: ایران با هر کشوری در اموری اشتراک دارد اما برخی مسائل خاص آن کشورها هم مورد بحث قرار گرفت و در برخی زمینه‌های خاص توسعه پیشنهادهایی برای همکاری مشترک در حوزه های کشاورزی، انرژی، گردشگری، سرمایه گذاری و اجرای طرح های عمرانی ارائه شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری با ترکیه اظهار کرد: روابط تجاری ایران با ترکیه 30 میلیارد دلار هدف گذاری شده که در این زمینه باید شرایط سرمایه‌گذاری برای رسیدن به این رقم فراهم شود.
به گزارش ایرنا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح سه شنبه به منظور شرکت و سخنرانی در دهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی وارد استانبول شد، پیش از افتتاح این نشست، با اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی کشور ترکیه به صورت دو جانبه دیدار و مذاکره کرد.
وی روز گذشته در جریان سفر سه روزه خود به ترکیه، علاوه بر سخنرانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی مجالس آسیایی، دیدارهایی نیز با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه، روسای مجلس و هیات های پارلمانی کشورهای شرکت کننده انجام داد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر