کد خبر: 33967
A

نابودی داعش، شکست صهیونیسم بین الملل

صهیونیست ها و حامیان غربی اشغالگران قدس به ویژه سران واشنگتن با پایان کار داعش در عراق و سوریه، نقشه های خود برای مدیریت تحولات منطقه از طریق بحران سازی تروریست های تکفیری را نقش بر آب می بینند.

نابودی داعش، شکست صهیونیسم بین الملل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی نبرد سرنوشت ساز ابوکمال در نواحی مرزی سوریه با عراق، رسانه ها پایان کار گروه تروریستی- تکفیری داعش را مخابره کردند و در این میان نامه سردارسرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس خطاب به رهبر معظم انقلاب مهمترین شاهد و موید خاتمه خلافت افراطی گری و خشونت در دو کشور مسلمان خاورمیانه بود.
سردار سلیمانی در بخشی از نامه روز سی ام آذر چنین نگاشته آمریکایی– صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم.»
اعلان ماهیت وابسته داعش در این پیام نه توصیفی شعارگونه که گویای واقعیت اهداف و سیاست هایاست «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در بی ثبات ساختن منطقه از طریق ابزارهایی چون ایجاد شبکه و گروه های مسلح افراطی است؛ واقعیتی که علاوه بر جبهه مبارزه با داعش و گروه های همسو با آن بارها از سوی غربی ها نیز تکرار و تایید شده است.
حمله «دونالد ترامپ» رییس جمهوری کنونی و نامزد جمهوریخواه سال گذشته انتخابات آمریکا به «باراک اوباما» و نیز وزیر امور خارجه دولت نخست وی، یکی از جنجالی و پربازتاب ترین اتهاماتی بود که متوجه دموکرات ها و نامزد مورد حمایت آنان شد.
ترامپ اوباما و رقیب اصلی خود یعنی «هیلاری کلینتون» را متهم به تاسیس و حمایت از داعش کرد، هر چند به سرعت از این اتهام عقب نشست و آن را تنها گفتاری طعنه آمیز خواند. با این حال بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران با استناد به سخنان کلینتون در سال 2009 در کنگره آمریکا در خصوص پایه ریزی طالبان در افغانستان و نیز کتاب خاطرات وی که در سال 2014 منتشر شد، وی را از نقش آفرینان اصلی ایجاد داعش در خاورمیانه می دانند.
نکته مهم اینکه حمایت های واشنگتن از داعش در سال های پس از ایجاد و اوج گیری آن استمرار داشته است؛ حمایت هایی که گاه بسیار آشکار و بی پرده صورت گرفته است. در میان موارد مکرر این حمایت ها می توان به اخبار مستند و مصور رسانه ها و منابع عراقی در بحبوحه نبرد آزادسازی تلعفر در اسفندماه پارسال اشاره کرد؛ اخباری که بر اساس آن هواپیماهای آمریکایی و سرنشینان آن ضمن پرتاب بسته های گوناگون برای امدادرسانی به داعش، کوشیدند رهبران این گروه را به مناطق امن انتقال دهند.
یک روز پیش از اعلان پایان کار داعش بود که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از تلاش آمریکایی ها برای حمایت از داعش در نبرد ابوکمال سخن گفت و از ایجاد پوشش هوایی برای تروریست های تکفیری از سوی نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داد؛ موضوعی که چند روز پیش از آن مورد انتقاد وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و روس ها برای چندمین بار نیروهای آمریکایی را به بی تفاوتی و حتی همکاری با داعش متهم ساختند.
نگاهی به نوشته ها و مصاحبه های گوناگون چهره های آمریکایی در رسانه های گوناگون بارها از حمایت این کشور از داعش پرده برداشته است؛ از جمله «مایکل اشپرینگمن» دیپلمات بازنشسته‌ وزارت امور خارجه‌ یا «مایکل فلین» از مسوولان برجسته پیشین در وزارت دفاع آمریکا در سال های گذشته اطلاعات دقیقی را درباره نقش واشنگتن در پیدایش و حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه و عراق منتشر ساختند.
بخش دیگری از این اطلاعات را «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی فاش ساخت. وی بر اساس اسناد موجود از عملیاتی موسوم به «لانه زنبور» سخن گفت که به عنوان پروژه مشترک سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منجر به ایجاد گروه داعش شد.
در تحلیل چرایی حمایت های آمریکا از این گروه تروریستی، بسیاری به منافع و اهداف کلان و درازمدت صهیونیست ها در تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد بی ثباتی و ناامنی دایمی در خاورمیانه اشاره دارند. از این رو صهیونیست ها و مقامات تل آویو در سال های اخیر به شکلی آشکارتر از حامیان آمریکایی خود به پشتیبانی از تروریست های تکفیری پرداختند.
حمایت های رژیم صهیونیستی از گروه هایی چون داعش و جبهه النصره (فتح الشام کنونی) به شکلی بود که حتی تروریست های مجروح آشکارا در مراکز درمانی سرزمین اشغالی مداوا می شدند و در نواحی مرزی سوریه همچون ارتفاعات جولان تعامل میان نظامیان صهیونیستی و تروریست ها آشکارا برقرار بود.
پس از شکست مطلق نظامی داعش، به رغم اندیشه اینکه افراطی گری و خشونت طلبی از عرصه کشورهای منطقه به طور کامل زدوده نشده اما برچیده شدن بساط حکومت های خودخوانده ناکامی تازه ای را در کارنامه سیاسی صهیونیست ها رقم زده است؛ رخدادی که شکست صهیونیست ها در تضعیف حزب الله و نیز پروژه تجزیه عراق از طریق جدایی کردستان را تکمیل کرد و در عوض منطقه را یک گام بلند به سوی ثبات و امنیت به پیش برد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر