کد خبر: 34092
A

دیدارهای چهار سال اخیر روسای جمهور ایران و روسیه تاثیرگذار بوده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با ولادیمیر ژیرنوفسکی رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه دیدار و خاطرنشان کرد که دیدارهای چهار سال اخیر حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیه بسیار تاثیرگذار بوده است.

دیدارهای چهار سال اخیر روسای جمهور ایران و روسیه تاثیرگذار بوده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دیدار مهدی سنایی و ولادیمیر ژیرینفسکی امروز (جمعه) در محل مجلس دومای روسیه انجام گرفت و سفیر ایران در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط و نیز سطح رایزنی ها و ارتباطات بین روسای جمهور دو کشور گفت: طی چهار سال گذشته روحانی و پوتین 12 بار با یکدیگر ملاقات کرده اند که این دیدارها بر گسترش همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و عرصه های دیگر بسیار تاثیرگذار بوده است.
کانال تلگرامی سنایی در گزارشی در باره این دیدار نوشت: سفیر ایران در روسیه با مثبت ارزیابی کردن ارتباطات هرچه بیشتر نمایندگان مجلس و فراکسیون های احزاب ایران و روسیه، بر اهمیت و لزوم برگزاری میزگردها و نشست های کارشناسی مربوطه تاکید کرد.
ژیرنوفسکی نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت‌های ایران و روسیه برای توسعه هرچه بیشتر روابط، برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در شهر سوچی را در راستای ایجاد ثبات در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت خواند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، راه اندازی راهگذر بین المللی شمال – جنوب را در ارتقای همکاری های اقتصادی دوجانبه بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد.
رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه با تاکید بر تمایل حزبش بر گسترش روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و فراکسیون های آن،تصریح کرد: گروه نمایندگان دومای دولتی روسیه از حزب لیبرال دموکرات در راستای تحکیم روابط پارلمانی آمادگی سفر به ایران و دیدار با همتایان خود را دارند.
طرفین در این دیدار همچنین برگزاری میزگردها، نشست های کارشناسی و همچنین افزایش مراودات گردشگری بین دو کشور را موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور با یکدیگر دانسته و تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دولتی و مردمی را از نتایج آن برشمردند.
به گزارش ایرنا، حزب لیبرال دموکرات از احزاب مهم پارلمانی روسیه است که در انتخابات پارلمانی این کشور شش میلیون و 917 هزار رای آورد.
فراکسیون این حزب در مجلس دومای روسیه 48 نماینده دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر