کد خبر: 34101
A

احمدی‌نژاد: دور زدن قانون با منش من سازگار نیست/ آدم‌ها برایم مهمند نه آمارها

نه سال پیش احمدی‌نژاد گفت: برای امثال من آدم‌ها مهمند نه آمارها. آمارها را همه دولت‌ها و مدیران می‌دهند و بازی با اعداد را بلدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 9 سال پیش در چنین روزی محمود احمدی نژاد که یک سال بود رئیس جمهور شده بود دروبلاگش به انتقاد از سیستم بروکراسی کشور پرداخته و نوشته بود: من از تفکری می‌ترسمکه بودجه عمومی و فرصت تاریخی دولت نهم را قربانی ذهنیت‌ها و عمل گریزی و محافظهکاری‌ها کند. با شتابزدگی و عمل زدگی مخالفم، ولی نباید اجازه بدهیم که انقلاب ومردم را فدای بوروکراسی کنند.

او در بخش دیگری از یادداشتش اشاره می کند: عده‌ای تسلیم می‌شوند وبیلان کار از پائینی‌ها می‌گیرند و به مسوولان بالاتر می‌دهند و وجدانشان با همینآمارها آرام می‌گیرد درحالی که برای امثال من آدم‌ها مهمند نه آمارها. آمارها راهمه دولت‌ها و مدیران می‌دهند و بازی با اعداد را بلدند، یعنی طبق گزارش‌های رسمی‌شانهمه چیز خوب و ایده‌آل است. همه می‌توانند آرام بخوابند که بوروکراسی،‌ بیدار است!

او که بعدها بارها از سوی منتقدانش بویژه در مجلس به نادیده گرفتن قانون متهم شد، در ادامه این یادداشت نوشته بود: یکی از راه‌ها برای رهایی از باتلاق بروکراسی، قانون شکنییا دور زدن قانون است که بسیاری برای منافع ایل و تبار و حزب‌های دولت ساخته یامنافع شخصی خود بارها و بارها به این اعمال مبادرت کرده‌اند. ایناعمال با اعتقادات و منش من سازگار نیست و به هیچ وجه به چنین راه‌هایی اعتقادنداشته و ندارم و برای اصلاح آن آمده‌ام. چراکه عمیقا معتقدم تا برابری همگان دربرابر قانون‌ تأمین و تضمین نشود،‌ به دولت اسلامی نخواهیم رسید.

او درپایان می نویسد: من از تفکری می‌ترسم کهبودجه عمومی و فرصت تاریخی دولت نهم را قربانی ذهنیت‌ها و عمل گریزی و محافظه کاریها کند. با شتابزدگی و عمل زدگی مخالفم ولی نباید اجازه بدهیم که انقلاب و مردم رافدای بوروکراسی کنند. وظیفه تاریخی ما آن است که بوروکراسی را درخدمت مردمدرآوریم. شعار ما این خواهد بود: دیوانسالاری درخدمت مردم نه مردم درخدمتدیوانسالاری!

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر