کد خبر: 34105
A

اتحادیه بین المللی حقوق بشر خواستار آزادی فوری فعال حقوق بشری بحرین شد

اتحادیه بین المللی حقوق بشر روز جمعه از سفیر بحرین در فرانسه خواست تا به صورت فوری «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرینی را آزاد کنند.

اتحادیه بین المللی حقوق بشر خواستار آزادی فوری فعال حقوق بشری بحرین شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه بین المللی حقوق بشر در بیانیه ای افزوده است: مقام های بحرینی از طریق فشارهای قضایی تلاش می کنند تا این فعال حقوق بشری بحرینی را ساکت کنند.
در این بیانیه آمده است: تنها اشتباه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین این است که بر آزادی اندیشه و آزادی بیان پایبند بوده است.
اتحادیه بین المللی حقوق بشر اضافه کرده است: نبیل رجب طی 6 سال گذشته چهار سال از زندگی خود را در زندان سپری کرده است و به دلیل برخورد های نامناسب در زندان، زندگی این فعال حقوق بشری به خطر افتاده است.
این نهاد مدافع حقوق بشر در بیانیه خود همچنین احکام اخیر صادر شده از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه بحرین علیه نبیل رجب را محکوم کرده است.
دادگاه تجدیدنظر بحرین چهارشنبه حکم صادره علیه نبیل رجب را که به اتهام نشر اکاذیب علیه کشور بحرین از طریق رسانه های غربی به دو سال زندان محکوم شده بود، تایید کرد.
مقام های امنیتی رژیم آل خلیفه 13 ژوئن (24 خرداد 95) نبیل رجب حقوقدان بحرینی را در منزلش در منطقه بنی جمره دستگیر و وسایل شخصی از جمله لپ تاپ وی را توقیف کردند.
اتهام نبیل رجب مصاحبه های تلویزیونی در سال های 2015 و 2016 اعلام شده و مقام های بحرینی می گویند وی در این مصاحبه ها وجهه کشور را خدشه دار کرده است.
پیش تر دادگاهی در بحرین نبیل رجب فعال برجسته حقوق بشر را به دو سال حبس محکوم کرده بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر