کد خبر: 34286
A

باید در حوزه دولت الکترونیک ورود جدی داشته باشیم

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور با تاکید بر این که باید در حوزه دولت الکترونیک ورود جدی داشته باشیم، گفت: این وزارت خانه به واسطه ماموریت هایی که عهده دار است نقش بسیار مهمی در توسعه دولت الکترونیک دارد.

باید در حوزه دولت الکترونیک ورود جدی داشته باشیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان روز شنبه در حاشیه نشست مدیران کل فن آوری اطلاعات استانداری های سراسر کشور که امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: حوزه توسعه الکترونیک و نقش استانداری ها به عنوان نماینده عالی حاکمیت نقش بی بدیلی است.
رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور افزود: استانداری های سراسر کشور و حوزه های مرتبط که ادارات فناوری اطلاعات در استان‌ها هستند، باید با سیاست هایی که در سطح ملی در حوزه توسعه الکترونیک اتخاذ میشود، آشنا شوند و سیاست گذاران نیز باید از شرایط اجرا در سطوح استانی مطلع باشند تا بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: ما معمولا جلسات فصلی را برای چنین هدفی ساماندهی می کنیم و جلسه امروز نیز با همین منظور تشکیل شد و تعاملاتی بین سیاست گذاران در حوزه توسعه دولت الکترونیک و همکارانی که در استان‌ها مسوولیت دارند،صورت گرفت تا کارهای اجرایی ساماندهی شوند.
شجاعان ادامه داد: وزارت کشور به واسطه ماموریت هایی که عهده دار است نقش بسیار مهمی در توسعه دولت الکترونیک دارد
رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه ما مسئولیت مستقیم در حوزه ای که از آن به عنوان دموکراسی الکترونیک مطرح می شود، داریم،اظهار کرد: حوزه مشارکت مردمی، ارتباطات، نظرسنجی و‌ مشارکت احزاب و انتخابات الکترونیک و ... با توسعه دولت الکترونیک هم تسهیل می شود و هم سرعت پیدا می کند و‌هم بهره وری اش افزایش می یابد.
شجاعان گفت: حوزه هایی مانند مدیریت بحران، امور اجتماعی و امنیتی و مباحث مربوط به ثبت و احوال، نقش و مسوولیت خاصی را برای وزارت کشور در عرصه خدمات الکترونیک پدید آورده اند و ما باید در حوزه دولت الکترونیک ورود جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: به واسطه اینکه دولت الکترونیک یک تغییر در شیوه حکمرانی است و مجموعه استانداری ها و وزارت کشور نقش اصلی و محوری را در این حوزه دا رند، این نشستها و تعاملات مستقیم بین دست اندرکاران و سیاست گذران و آنهایی که زیرساختهای دولت الکترونیک را فراهم میکنند می‌توانند بسیار سازنده باشد.
وی گفت: در این راستا هم این جلسه تشکیل شد و همکاران در رایزنی با مسئولینی که در سطح ملی هستند،نظراتشان را اعلام کردند تا دسته بندی های لازم صورت گیرد و پیگیری شود.
رییس مرکز توسعه الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور افزود: فردا هم همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با حضور همه دستگاهها و با مسوولیت وزارت علوم در برج میلاد برگزار میشود و وزارت کشور هم کمک های لازم برای برگزاری این همایش را انجام داده است.
شجاعان با بیان اینکه همه همکاران ما از استان‌ها در این همایش حضور خواهند داشت،خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشستها منجر به ارتقای رتبه کشور در حوزه دولت الکترونیک شود.
وی اضافه کرد: رتبه ای که اکنون در این حوزه داریم برازنده نیست و ‌راه نرفته بسیار است و امیدواریم بتوانیم از میانبرها به بهترین وجه استفاده کنیم و طوری کار را پیش ببریم که این عقب ماندگی ها خیلی سریع جبران شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر