کد خبر: 34291
A

ائمه جمعه باید بدون هیچ نگرانی مواضع خود را در دفاع از حق اعلام کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ائمه جمعه باید بدون هیچ گونه نگرانی از حق برابر باطل دفاع کرده و مواضع خود را اعلام کنند.

ائمه جمعه باید بدون هیچ نگرانی مواضع خود را در دفاع از حق اعلام کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، افزود: نباید هیچگاه نگران باشیم که با بیان حق چیزی از دست می‌دهیم و شان ما پایین می آید.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در نگاه آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: آن امام بزرگوار فرموده‌اند هیچ عزتمندی حق را رها نکرد مگر آن که ذلیل شد و هیچ ضعیفی به حق نچسبید مگر اینکه به عزت دست پیدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به این حدیث شریف ائمه جمعه باید بدون هیچ نگرانی از حق دفاع کرده و مواضع خود را اعلام کنند، افزود: این حدیث امام حسن عسکری (ع) به کسانی که می‌خواهند مواضع خود را شفاف اعلام کنند روحیه می‌دهد و تاکید می‌کند در هر حال پیرو حق باشند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هیچگاه نگران نباشیم با بیان حق چیزی از دست می‌دهیم چرا که امام عسکری (ع) تضمین کرده‌اند که با دفاع از حق انسان صاحب عزت بیشتری می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به حدیث دیگری در اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و ادامه داد: در احادیث آمده امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نه عمر را کوتاه می‌کند و نه روزی را کم می‌کند و این احادیث مهم نشان می‌دهد که همواره توجه به حق و مقابله با باطل را باید محور کارها قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود تجلیل از خادمان اربعین را نیز ضروری دانست و عنوان کرد: بزودی در قزوین خادمان اربعین را گرد هم می‌آوریم و از آن‌ها تجلیل می‌کنیم و لازم است ائمه جمعه استان نیز خادمان اربعین منطقه خود را گرد هم آورده تا ضمن بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف مربوط به این رویداد، از آن‌ها تجلیل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نباید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که میزبانی از عراقی‌ها گرفته شود و یا در نوع پذیرایی و ارائه غذا به زائران دچار اسراف و زیاده روی شویم.
3013
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر