کد خبر: 34304
A

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به سه وزارتخانه ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری مصوبه اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را به وزارتخانه های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به سه وزارتخانه ابلاغ شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات وزیران درخصوص اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را به وزارت راه و شهرسازی- وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ کرده است.
براساس این گزارش هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی هیات وزیران در جلسه 17/8/1396 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلاح تبصره (5) ماده (11) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را تصویب کرد.
تبصره (5) الحاقی ماده (11) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب‌نامه شماره 92695/ت52405هـ مورخ 15/7/1394 به شرح زیر اصلاح می‌شود:
تبصره5- کالاهای وارد شده به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در صورت انطباق با یکی از موارد زیر مشمول مقررات این ماده خواهد بود:
1- قبض انبار کالای مورد تفکیک، تجمیع یا معامله قرار نگرفته باشد و حداکثر تا 6 ماه از تاریخ ورود به کشور در گمرک اظهار شود. در این صورت زمان ورود کالا به قلمرو گمرکی از تاریخ ورود کالا به کشور محسوب می‌گردد. برای این منظور ثبت این قبیل اطلاعات در قبض انبار صادره و تغییرات آن از سوی سازمان منطقه، در سامانه گمرک الزامی است.
2- برای کالاهایی که به قصد عبور از این مناطق و به جهت واردات قطعی به کشور وارد می‌شوند، با اعلام کتبی واردکننده یا شرکت حمل و نقل به سازمان عامل منطقه و صدور قبض انبار به این منظور توسط آن سازمان، کالاهای ورود به قلمرو گمرکی تلقی می‌شوند. اینگونه قبض انبارها مشمول هیچ یک از مقررات و تسهیلات مقرر در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران و قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه‌های مربوط به آنها به استثنای عوارض و هزینه‌های ارایه خدمات در مناطق نمی‌باشد.

** وزارت امور اقتصادی ودارایی برای امضای موقت موافقت نامه بین ایران و غنا مامور شد
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات وزیران درباره امضای موقت موافقتنامه بین ایران و غنا را نیز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
براساس این گزارش هیات وزیران در جلسه 17/8/1396 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای ماده (2) آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین المللی - مصوب 1371- تصویب کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رییس‌جمهوری (امور توافق های بین المللی) و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت نامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا در چارچوب متن نمونه موضوع نامه شماره 52340مورخ 29/4/1394 معاونت حقوقی رییس‌جمهوری، ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر