کد خبر: 34306
A

رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی: از تداوم اجرای برجام قویاً حمایت می کنیم

رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی برجام را سندی مهم برای تقویت همکاری های اروپا با ایران دانست و گفت: ما به عنوان پارلمان اروپایی از تداوم اجرای توافق هسته ای با ایران قویاً حمایت می کنیم.

رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی: از تداوم اجرای برجام قویاً حمایت می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «یانوش لواندفسکی» عصر امروز -شنبه- در دیدار «کاظم جلالی» رییس گروه روابط با پارلمان اروپا با بیان این مطلب افزود: ما پایبندی ایران به برجام را براساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کنیم و آن را علت خوبی برای لغو تحریم های هسته ای علیه ایران می دانیم.
رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپایی گفت: فرصت ها و ظرفیت های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و اروپا وجود دارد که با استفاده از فضای پس از برجام باید از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را برد.
لواندفسکی در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از تداوم گفت وگوهای ایران و اروپا در سطوح مختلف بیان کرد : گفت و گوی دو طرف در خصوص جنبه های مختلف روابط، مطلوب اروپا است، زیرا منجر به دستیابی بدون واسطه به اطلاعات دسته اول و بدون واسطه برای دو طرف خواهد شد لذا ما معتقدیم باید این گفتگوها که منجر به رسیدن به درک مشترک می شود تداوم یابد.
او در این دیدار همچنین جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در زلزله غرب کشور را به جلالی تسلیت گفت و افزود: ما با پارلمان، دولت و ملت ایران در این حادثه همدردی می کنیم.
رئیس هیأت روابط با ایران در پارلمان اروپایی در پایان با اشاره به میزبانی ایرانی از چند میلیون پناهنده از سایر کشورها به ویژه از افغانستان خاطرنشان کرد: ما از ایران و رفتار دوستانه آن در قبال مهاجران از سایر کشورها قدردانی کرده و این رفتار دوستانه را در قالب فرهنگ و تمدن والای ایرانی ارزیابی می کنیم.

**هیچ تغییری در برجام پذیرفتنی نخواهد بود
«کاظم جلالی» رییس گروه روابط با پارلمان اروپا و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: برجام توافقی دوجانبه میان ایران و آمریکا نبوده بلکه توافق چند جانبه بین‌المللی است.
رئیس گروه روابط با پارلمان اروپا همچنین در این دیدار از همدردی گروه روابط با ایران در پارلمان اروپایی با مردم و دولت ایران تشکر کرد و گفت: این ابراز همدردی نشانه روابط دوستانه ملت های اروپایی و ملت ایران است که در سال های اخیر در قالب روابط خوب پارلمانی نمود داشته است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پارلمان اروپایی جایگاه مهمی در دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران دارد و با توجه به ظرفیت های بالای این پارلمان و مجلس شورای اسلامی در سیاست خارجی، با همکاری همدیگر می توانیم در راه تسهیل مناسبات فیمابین قدم های مهمی برداریم.
وی در ادامه با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات مندرج در سند برجام بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: با به اجرا درآمدن برجام و لغو تحریم ها، روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا وارد فصل نوینی شده ضمن اینکه برجام توافقی دوجانبه میان ایران و آمریکا نیست، بلکه توافق چند جانبه بین المللی است.
جلالی ادامه داد: تاکنون اجرای توافق هسته ای مؤثر بوده، لازم است که ایران و اتحادیه اروپا آن را به همین گونه حفظ کنند و ما تحت هیچ شرایطی تغییر در آن را نمی پذیریم.
رییس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت تداوم گفت و گوهای دو طرف بر اساس احترام و درک متقابل تاکید کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر