کد خبر: 34317
A

هشدارهای اقتصادی باهنر به دولت /باید برای تفکر وهابیت فکری کرد/شیعیان خیلی آتش را داغ نکنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تفکر داعش ریشه دوانده است، گفت: حکومت دروغین داعش به زیر کشیده شد اما باید برای آینده آن فکری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه این تشکل سیاسی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه اظهار کرد: داعشی ها بیش از چهارپنجم سوریه و بخش اعظمی از عراق را ناامن کرده و تحت لوای دروغین خود درآورده بودند. آن ها قصد اتفاقات بزرگ تری در منطقه داشتند و نقشه ایران را هم کشیده بودند و حتی برای بخش هایی از افغانستان خلیفه تعیین کرده بودند.با دوراندیشی رهبری، همکاری های دولت عراق و سوریه و همه مجاهدینی که از بسیاری از کشورها جمع شدند و با فرماندهی مدبرانه و مخلصانه سردار قاسم سلیمانی، نابودی داعش به ثمر رسید.

اهم صحبت های باهنر به شرح زیر است:

* البته تفکر داعشی ریشه دوانده است؛ تفکر داعش معضلی جدی است. قبل از به وجود آمدن طالبان و القاعده، بزرگان اهل تسنن فکر می کردند که شیعه انقلابی به جهاد اهمیت می دهد، اما جهاد در میان اهل تسنن فراموش شده است. باید برای تفکر وهابیت فکری کرد. یا باید بخشی از اهل تسنن، لیبرال شوند یا انقلابی که می شود داعش.

* شاید یکی از راه های جلوگیری از تندروی اهل تسنن، این است که ما شیعه ها هم در عقاید خود تند نشویم و خیلی آتش را داغ نکنیم. بارها شنیده ام که برخی می گویند ما باید علاوه بر دهه عاشورا، دهه های دیگر مثل دهه محسنیه و عسگریه هم داشته باشیم. ما دیدیم که اگر بخواهیم همه این دهه ها را در سال جا بدهیم، سالی ۴۵۰ روز باید داشته باشیم. ما نباید در بخش هایی که اختلاف است بدمیم. بحمدالله حکومت دروغین داعش به زیر کشیده شد اما باید برای آینده آن فکری کرد. پس از فروپاشی داعش، چندین توطئه را دوستان ما توانستند با مذاکره حل کنند. عده ای می خواستند در سوریه «لویی جرگه» راه بیاندازند و از دل آن، حکومت ایجاد کنند که با مذاکره حل شد. مساله لبنان هم موقتا حل شده اما اینکه آینده چه می شود، نمی دانیم.

* این زلزله با وجود اینکه بسیار دلخراش بود اما واقعا در بخش امداد و نجات اعم از هلال احمر، دولت، ارتش و سپاه خوب عمل شد. اینکه طی یک هفته امداد و نجات تمام شود، بی سابقه بود. اگر بخواهیم اسکان موقت داشته باشیم، برای هر خانوار هفت هشت میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت. اسکان دائم هم چندان با این اسکان موقت، فرق هزینه ای ندارد. اگر دولت و مسئولین سازندگی بتوانند برای اسکان موقت کاری کنند و سوله های بزرگ چند هزار متری بسازند، اسکان دائم سریع تری ساخته می شود و بهره وری خوبی صورت خواهد گرفت.

* رقمی که کل بانک ها کسری دارند، عدد وحشتناکی است و سال ها ترازشان را عمدا بالا نگه داشته اند اما اکنون ترازشان پایین آمده است. اگر بخواهیم کسری بودجه سال ۹۶ دولت را احصا کنیم رقم بالایی خواهد شد، طرح تحول سلامت با این وضعیت، قطعا از وضعیت یارانه ها بدتر خواهد شد و دولت در پرداخت آن با مشکل مواجه می شود. جراحی های اساسی در اقتصاد کشور نیاز است، در پایان مجلس نهم تصویب کردیم که باید بخشی از یارانه بگیران حذف شوند اما آقای نوبخت از همان ابتدا گفت این کار شدنی نیست.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر