کد خبر: 34319
A

تکرار شکست آمریکا و عربستان سعودی، این بار درسازمان منع سلاح های شیمیایی

با ابتکار عمل و هماهنگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سازمان منع سلاحهای شیمیایی (OPCW)، توطئه آمریکا و عربستان سعودی در تحمیل فشار مضاعف بر سوریه در این سازمان به شکست انجامید.

تکرار شکست آمریکا و عربستان سعودی، این بار درسازمان منع سلاح های شیمیایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با درخواست گروه غرب به رهبری آمریکا و همچنین عربستان سعودی، پنجاه و ششمین اجلاس فوق العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاحهای شیمیایی جهت بررسی هفتمین گزارش مکانیسم تحقیقاتی مشترک (JIM) سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی که در آن انگشت اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی به سمت دولت سوریه نشانه رفته است، برگزار شد.
پس از دو هفته مذاکره درخصوص تصمیم پیشنهادی آمریکا و هم پیمانانش و چهار دور گفت وگو و تقاضای تعلیق مکرر نشست توسط آمریکا جهت اتخاذ تصمیمی شدید علیه سوریه و همراه کردن کشورهای عضو شورای اجرایی با این تصمیم، در تعامل نزدیک میان هیات های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و برگزاری جلسات و مذاکرات فشرده با سایر هیات ها و با همراهی کشورهای همفکر از جمله چین و بلاروس منجر به عدم توفیق آمریکا و عربستان سعودی در کسب آراء لازم برای تصویب این پیشنهاد و پس گرفتن آن از سوی آمریکا و دیگر بانیان تصمیم شد.
«علیرضا جهانگیری» سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW)، به گروگان گرفتن این سازمان از سوی آمریکا و جریان سازی سیاسی علیه سوریه را به شدت محکوم کرد.
آمریکا و سایر متحدانش پس از عدم توفیق در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم کردن سوریه بر اساس گزارش های هیات حقیقت یاب و مکانیسم تحقیقاتی مشترک و عدم تمدید ماموریت این مکانیسم با وتوی روسیه، این بار به دنبال دستیابی به مقاصد شوم خود و استفاده ابزاری از سازمان منع سلاح های شیمیایی جهت اعمال فشار بر سوریه و همچنین توجیه اقدام نظامی یکجانبه در حمله به پایگاه هوایی الشعیرات این کشور تنها به بهانه و اتهام حمله شیمیایی مشکوک در خان شیخون بودند. اتهامی که بدون انجام هرگونه بازرسی و نمونه برداری از محل صورت گرفته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر