کد خبر: 34363
A

ایران از هیچ کوششی برای انعکاس مظلومیت مردم یمن به جهانیان دریغ نمی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هرچه بیشتر فریاد داد خواهی و مظلومیت مردم یمن به تمامی جهانیان و مجامع بین المللی دریغ نخواهد کرد.

ایران از هیچ کوششی برای انعکاس مظلومیت مردم یمن به جهانیان دریغ نمی کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به بیانیه کاخ سفید درخصوص اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک رسانی در یمن، با رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، افزود: بارها و در مناسبت های مختلف همواره اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران،هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.
وی تصریح کرد: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزان علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید.
قاسمی تاکید کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت : جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است از هرگونه ابتکاری که منجر به ارسال کمک های انساندوستانه به یمن شده و باعث کاهش رنج و آلام مردم این کشور شود، استقبال می کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر