کد خبر: 34386
A

نماینده تبریز: بالا بودن بودجه جاری کشور را فلج کرده است

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه جاری بسیار بالا بوده و این مسئله کشور را فلج کرده است.

نماینده تبریز: بالا بودن بودجه جاری کشور را فلج کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ٬ شهاب الدین بیمقدار در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در ابلاغیه مربوط به صادرات از طرف مقام معظم رهبری٬ زیر کلمات مردم و صادرات خط کشیده شده و مفهومش این است که مردم خود بیایند وسط و از خود نیز مطالبه گری کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی کشور ما بیکاری است، گفت: در راستای کارآفرینی اصلاحاتی در قانون تجارت انجام شده اما مشکل از قانون نیست، بلکه مشکل از ماست که نمی‌توانیم دور هم جمع شده  کسب وکار ایجاد کرده و شرکت تشکیل دهیم. 

وی افزود: دولت از اشتغال زایی مبرا شده و قرار بر این است که دولت نقش هدایتی و حمایتگر داشته باشد و در این جهت چند نوع وام برای حمایت از کارآفرینان به تصویب مجلس رسیده است. 

بیمقدار در رابطه با برنامه ششم توسعه گفت: قانونگذار در برنامه ششم، تشکیل خوشه های صنعتی صادراتی را راه حل فعال کردن صادرات و کارآفرینی عنوان کرده و مانیز در این جهت اتاقی به نام اتاق مشترک کارآفرینان و نمایندگان راه اندازی کرده ایم. 

وی بیان کرد: در سطح کشور دستگاه های نظارتی داریم که جلوی فساد را بگیرند اما این فساد سازمان یافته، به دلیل نبود سیستم یکپارچه الکترونیکی همچنان ادامه پیدا می‌کند و ما در تلاش هستیم این سیستم تا آخر امسال یا نهایتا سال آینده در کشور ما نیز نهادینه شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در مصرف آب برای کارهای جهاد کشاورزی باید صرفه جویی شود و انتظار می‌رود که در این راستا مردم از جهاد کشاورزی مطالبه گر شوند تا آب لازم برای احیای دریاچه ارومیه فراهم شود. 

بیمقدار افزود: ما درباره مسائل دانش بنیان وظیفه حمایت و درمورد کارهای عمرانی وظیفه نظارت داریم و تلاشمان بر خصوصی سازی امور است که متاسفانه در ایران بجز ۱۰ تا ۱۵ درصد٬ خصوصی سازی به معنای واقعی انجام نشده است. 

وی گفت: بودجه جاری بسیار بالا بوده و این مسئله کشور را فلج کرده و از آنجایی که بودجه عمرانی هم به اندازه کافی وجود ندارد توسعه اتفاق نیفتاده و اشتغال پایدار ایجاد نمی‌شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر