کد خبر: 34415
A

پزشکیان: با رفتار بسیجی می‎توان کشور را اصلاح کرد|شعب بسیج| قوامی:ارز بیاید تا لزر بیکاری پایان یابد

همزمانی جلسه امروز مجلس با روز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی، سبب شد تا اکثر نمایندگان در نطق‎های خود به این موضوع بپردازند و از تشکیل سازمان‌هایی «شبه بسیجی» در کشورهای دیگر سخن گفتند و برخی هم گریزی به مسائل اقتصادی زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریدون حسنوند نمایندهمردم اندیمشک اولین نماینده ای بود که برای نطق پشت تریبون رفت و در رابطه با شکلگیری نیروهای بسیجی در کشورهای دیگر، گفت: بسیج لبنان، «حزب الله» است که با رژیمصهیونیستی مقتدرانه می جنگد. بسیج عراق، «حشد الشعبی» است که با داعش می جنگند.

او با اشاره به «انصارالله» به عنوان بسیج یمن و همچنین «لشکر فاطمیون» به عنوان بسیج افغانستان، گفت:هر نیروییکه در دفاع از مظلومان قدم بردارد، «بسیج» نام دارد. این روزها شکست داعش نمایش قدرتالهی است. با این شکست باید پذیرفت که ایران یکی از قدرت های منطقه است و دنیاباید بداند که با قدرتی مانند ایران، نمی تواند با زبان زور سخن بگوید.

نماینده مردم اندیمشکاظهار کرد: رژیم صهیونستی تهدید به ترور سردار سلیمانی نموده است! در پاسخ باید گفتکه ایران چهره های زیادی همچون قاسم سلیمانی دارد. اتحادیه عرب یا شاید بهتر بگویماتحادیه سعودی-صهیونیستی، بیشتر به عنوان کمک مالی جنگ های نیابتی در منطقه هستند. غرشموشک های فرزندان انقلاب کاخ های شیشه ای حکام دست نشانده را در هم خواهد کوبید.

سیدراضی نوری نماینده شوشنیز در رابطه با نابودی داعش و فعالیت بسیج گفت: امروز بسیج همانند آنچه خواستهامام بود جهانی شده است، حشد الشعبی در عراق نشان از این موضوع دارد. تمام شدن داعشاز سوی فرزندان روح الله نمونه بارز بسیج است که با حمایت سردار سلیمانی انجام شد.

نیاز به حضور چهره ایهمچون سردار سلیمانی در حوزه اقتصادی،‌ موضوعی بود که علیرضا بیگی نماینده تبریز وآذرشهر و اسکو، در نطق خود به توضیح آن پرداخت و گفت: سردار سلیمانی در مورد رمزپیروزیشان گفتند که هر آنچه از لسان مبارک رهبر انقلاب شنیدم آن را کلمه حق و راهپیروزی دانستم.

او افزود: اقتضای امروزکشور، تفکر قاسم سلیمانی است که تفکر رهبری را عملی کند. امروز اقتصاد کشور قاسمسلیمانی را طلب می کند.

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و گناوه هم درنطق خود به مسائل اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره تلویحی به تجمع مالباختگان موسسات مالی درروبروی مجلس گفت: اگر مردم در خیابان ها مطالباتشان را پیگیری می کنند، مشکل از مااست.

هادی قوامی نماینده مردماسفراین هم در نطق خود به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگرقانون هدفمندی یارانه‌ها درست اجرا می‌شد و 50 درصد هدفمندی به تولید و عمران تعلقمی گرفت، ما می توانستیم کار عمرانی زیربنایی انجام دهیم و مثلا با سرمایه گذاری 150میلیاردی در مسیر ریلی و مترو اتفاقات خوبی می افتاد. با ورود ارز می توانستیم شاهد خروجلزر بیکاری و تورم باشیم.

مسعود پزشکیان نیز که در غیاب علی لاریجانی ریاست پایان جلسه امروز را بر عهده داشت، از بسیجیان به مناسبت روز بسیج تشکر کرد و افزود: معتقدم مملکت را جز با رفتار بسیجی نمی‎توان ساخت و و جز با رفتار بسیجی امکان اصلاحش نیست. نایب رئیس مجلس با اعتقاد بر اینکه روحیه بسیجی انقلاب را تا اینجا رسانده است، ادامه داد: اگر برای ساخت مملکت، بسیجی عمل کنیم کشور را از همه بحران‎ها نجات خواهیم داد.
او همچنین رفتار تروریست های مصر در حمله به یکی از مساجد این کشور را محکوم کرد و از اینکه به اسم دین و مذهب، انسانهای بی‎گناه را به گلوله می بندد، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفم که به اسم دین چنین رفتار وحشتناکی می کنند.

27217

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر