کد خبر: 34421
A

نماینده زرتشتیان: مجلس درمورد حضور اقلیت های دینی در شوراها تصمیم بگیرد

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) بر وحدت با اقلیت های دینی تاکید داشت، گفت: مجلس شورای اسلامی باید در مورد حضور داشتن یا نداشتن اقلیت های دینی در شوراهای شهر و روستا تصمیم گیری و راهکار ارائه کند.

نماینده زرتشتیان: مجلس درمورد حضور اقلیت های دینی در شوراها تصمیم بگیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان مجلس امروز - یکشنبه - به دو فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایت و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران رای مثبت دادند.
براساس این طرح و درصورت تصویب نهایی، اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند، اقلیت های دین شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.
اسفندیار اختیاری در ادامه جلسه علنی امروز مجلس به عنوان طراح دو فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایت و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که در مورد عضویت اقلیت های دینی و پیروان ادیان الهی در شوراهای اسلامی شهر و روستا است، اظهارکرد: امروز من به نمایندگی از سوی 200 نماینده مجلس سخن می گویم.
وی ادامه داد: در چارچوب قانون اساسی پیش از این به همه ایرانیان اجازه داده می شد در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند ولی متاسفانه در فروردین ماه امسال شورای نگهبان تبصره ای از قانون را حذف کرد که بر این اساس نمایندگان اقلیت های دینی دیگر نمی توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا حضور یابند.
اختیاری تصریح کرد: در سال 58 موبد موبدان شهرزادی نماینده زرتشتیان در مجلس خبرگان رهبری که پدر شهید نیز بود گفت تاکید ورود اقلیت ها به شوراها چگونه است که شهید بهشتی بیان کرد منظور این نیست که شوراها متشکل از مسلمین باشد، منظور ما این است که سیستم اسلامی باشد.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عده ای در مورد حذف تبصره مربوط به حضور اقلیت های دینی در شوراهای شهر و روستا آن را به سخن امام راحل منتسب می کنند و می گویند به دلیل صحبت امام ما این تبصره را حذف کردیم، این برای ما بسیار دردآور است که عده ای این گونه می گویند در حالی که امام خمینی (ره) برای وحدت اقلیت های دینی جملات زیادی دارد.
اختیاری تصریح کرد: امام بزرگوار در 27 آبان 61 در دیدار با اقلیت های دینی گفت ایران برای همه است، توحید مذهب همه است و ما ملت واحد هستیم، ما این جمله امام را سربرگ خود قرار داده ایم، درست نیست که از کلام امام راحل آنگونه استفاده شود.
وی تاکید کرد اگر قرار است کلمه ای از قانون اساسی حذف شود باید راهکار آن از سوی مجلس باشد.
وی از تمامی 200 نماینده ای که طرح دو فوریتی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را امضا کردند تشکر کرد و گفت: این یک پیام دارد و پیام این است ما ایرانیان از هر دین و نژاد و قومی در کنار هم زندگی می کنیم و از حق خود همواره دفاع می کنیم.
این خبر در حال تکمیل است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر