کد خبر: 34424
A

استقبال گسترده مردم اروگوئه از موسیقی اصیل و سنتی ایرانی

گروه موسیقی «داروگ» که در چارچوب شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران به اروگوئه سفر کرده است در هفتمین اجرای خود در این کشور، که در سالن تأتر و موسیقی شهر «سن خوزه »اروگوئه برگزار شد به مدت دو ساعت موسیقی ایرانی (شامل سنتور، دف، تمبک،بربط، نی، نی انبان، قوشمه و ضرب باستانی) اجرا کرد .

استقبال گسترده مردم اروگوئه از موسیقی اصیل و سنتی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ، بر اساس اعلام سفارت ایران در این کشور آمریکای لاتین ،در پایان این مراسم که با استقبال گسترده شهروندان استان سن خوزه و با تشویق‌های ممتد و مستمر آنها مواجه شد، خانم سلسته (Celeste) مشاور فرهنگی و آموزشی استانداری سن خوزه، موسیقی ایرانی را بسیار زیبا، فاخر ، دلنشین و دوست داشتنی توصیف کرد و آمادگی این استان برای تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری با ایران را اعلام کرد.

ابوالفضل پسندیده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه نیز هدف از سفر گروه موسیقی به اروگوئه و اجراهای متنوع در مراکز فرهنگی و هنری را ابلاغ پیام مهرورزی و صلح دوستی مردم ایران و ابراز عشق و علاقه آنها به مردم مهمان نواز اروگوئه دانست.

این گروه موسقی تاکنون  سه اجراء در سه دانشکده دانشگاه رپوبلیکا، (دانشکده معماری، دانشکده علوم انسانی و دانشکده اقتصاد) دو اجراء در یک مرکز تأتر و موسیقی معروف مونته ویدئو ، یک اجرا در مراسم هفته فرهنگی ایران در دانشکده ارتباطات و اطلاعات و یک اجرا هم در استان سن خوزه داشت. آخرین اجرای آنها روز سه شنبه هفته جاری در یک دبیرستان دولتی مونته ویدئو  است.

بر اساس این گزارش موسیقی ، بخشی از زندگی مردم آمریکای لاتین است و مردم اروگوئه طی هفته گذشته با اشتیاق و علاقمندی در برنامه‌های موسیقی اجراء شده  از طرف گروه موسیقی ایرانی داروگ که در چارچوب هفته فرهنگی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود، شرکت  کردند .

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر