کد خبر: 34458
A

هیچ لیست سیاه یا سفیدی در دانشگاه آزاد برای سخنرانان وجود ندارد

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برخی شایعات فضای مجازی مبنی بر عدم امکان حضور تشکل های اصلاح طلب در این دانشگاه گفت: این مطلب کذب محض است و هیچ لیست سیاه یا سفیدی در دانشگاه آزاد برای سخنرانان وجود ندارد.

هیچ لیست سیاه یا سفیدی در دانشگاه آزاد برای سخنرانان وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از دانشگاه آزاد اسلامی، محمد قربانی گلشن‌آبادی اظهار داشت: تمام تشکل های دانشگاه آزاد می توانند براساس مصالح تشکیلاتی خود افراد، استادان و صاحبنظران را دعوت کرده و این افراد در چارچوب قانون اساسی، ارزش های نظام اسلامی، مقررات و آیین‌نامه دانشگاه و در صورت تایید هیات نظارت بر تشکل ها، به ایراد سخنرانی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: البته مصالح دانشگاه نباید با منافع حزبی، جناحی و گروهی گره بخورد چرا که دانشگاه باید دارای فضای تضارب‌ آرا، اندیشه، آزادی و استقلال رأی باشد و دانشجویان در یک فضای آزاد به راحتی انتخاب کنند، بدیهی است دانشگاه آزاد اسلامی جای جولان افراد نامطمئن و خارج از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد تاکید کرد: تمامی تشکل های دانشگاه با گرایش های مختلف می توانند در چارچوب مقررات و مصالح دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت روز دانشجو (16 آذر) در واحدهای خود اقدام کنند.
وی بیان داشت: مراسم روز دانشجو امسال به مراتب پویاتر و فعال‌تر نسبت به سال های گذشته برگزار خواهد شد و با توجه به همزمانی 16 آذرماه با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، بهتر است از این فضای معنوی در واحدهای دانشگاهی بهره‌برداری بیشتری شود و تشکل ها از دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و تشکیلاتی تجلیل کنند.
قربانی گلشن‌آبادی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی، شعرخوانی، نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب مرتبط با دانشجو را از جمله برنامه های واحدهای دانشگاه آزاد در این ایام برشمرد.
وی با تاکید بر اهمیت نقش جنبش دانشجویی در کشور گفت: جنبش دانشجویی نقشی اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته است، حضرت امام (ره) مبدأ تحولات جامعه و سعادت و شقاوت جامعه را دانشگاه می دانستند و مقام معظم رهبری نیز بیشترین جلسات خود را با دانشجویان و دانشگاهیان سپری می کنند که نشان‌دهنده اهمیت ویژه دانشجو و دانشگاه در کشور است.
مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد افزود: جنبش های دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانه جاسوسی، حضور در 8 سال دفاع مقدس و سازندگی و توسعه کشور نقشی اساسی ایفا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تقریباً نیمی از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، گفت: تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد نیز نقشی اساسی در جنبش های دانشجویی داشته‌اند و در کنار اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های سراسری که در دانشگاه آزاد اسلامی دارای دفاتری هستند، اتحادیه اول، دوم و سوم تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد فعالیت دارند.
قربانی گلشن‌آبادی با تاکید بر اینکه با حضور تشکل های دانشجویی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، فضای دانشگاه پویا، بانشاط و باتحرک می شود، گفت: مهمترین برنامه ما در اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد، ایجاد فضایی آرام برای فعالیت تمام تشکل های دانشجویی است، در واقع نقش اداره کل تشکل ها، حمایت از فعالیت تمامی تشکل های دانشجویی خارج از جناح‌بندی و گرایش های سیاسی است.
وی یادآور شد: مهمترین نیاز تشکل ها، استحکام مبانی معرفتی آنهاست و یکی از راه های استحکام این مبانی، آموزش در سه سطح دانشی، مهارتی و انگیزشی است و در اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد، تمام تلاش خود را برای تحقق این آموزش ها به کار می بندیم.
فراهنگ**1085**1055
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر