کد خبر: 34466
A

3.3 درصد شهدای بسیجی کشور را بسیجیان لرستان تشکیل می دهند

مسوول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت : از مجموع 85 هزار و 222 شهید بسیجی کشور یکهزار و 987 بسیجی شهید متعلق به این استان است که شهدای بسیجی لرستان3.3 درصد شهدای بسیجی کل کشور تشکیل می دهند.

3.3 درصد شهدای بسیجی کشور را بسیجیان لرستان تشکیل می دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ کریم زینی وند روز یکشنبه در گردهمایی بزرگ بسیجیان با نام شکوه مقاومت شهرستان پلدختر اظهار کرد: امام خمینی (ره) ) با اندیشه و دیدگاه الهی و ملکوتی خود نسبت به آینده نظام برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و برای پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب در پنجم آذر ماه سال 58 بسیج را تاسیس کردند.
وی افزود: با تشکیل تیپ مستقل 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در مهرماه سال 62 ،سپاه استان لرستان مامن و محفلی برای سازماندهی بسیج جهت اعزام به جنگ شد.
مسوول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس استان لرستان در رابطه با آموزش نیروهای بسیجی و اعزام آنها به جبهه در رتبه یازدهم بود.
سرهنگ زینی وند خاطر نشان کرد : بیشترین شهدای بسیج متعلق به قشر دانش آموز بودند ، جوانانی که 12 تا 17 سال داشتند و در استان لرستان حدود 901 شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شد.
وی افزود: در استان لرستان 253 نفر از بسیجیان به اسارت دشمن درآمدند که به عنوان آزادگان سرافراز بعد از جنگ به آغوش ملت بزرگ ایران برگشتند.
به گفته وی امروز اندیشه حضرت امام راحل در تشکیل ارتش 20 میلیونی به منصه ظهور و بروز می رسد.
سرهنگ زینی وند تصریح کرد: چشم امید کشورهای اسلامی به ایران و شجره طیبه بسیج است که باید بتوان این حرکتی که در جهان شروع شده را پشتیبانی کرد.
مسوول مرکز آماد و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم و این شجره میمون و مبارک را برای ظهور منجی عالم بشریت و تشکیل ارتش جهانی اسلام به فرماندهی صاجب الزمان (عج) آماده سازیم .
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر