کد خبر: 34546
A

لاریجانی: دیپلماسی ایران حل مناقشات از طریق مذاکره است

– رییس مجلس شورای اسلامی دیپلماسی ایران را حل مناقشات از طریق مذاکره دانست و ادامه داد: ایران خود را متعهد به برجام می داند و نباید گذاشت اتهامات بی پایه و اساسی که از سوی آمریکا و برخی از متحدانش در منطقه بیان می شود، مانع روند اجرای مفاد این توافقنامه شود.

لاریجانی: دیپلماسی ایران حل مناقشات از طریق مذاکره است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، علی لاریجانی روز یکشنبه در دیدار هیات اروپایی به ریاست یانوش لواندفسکی نماینده و رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا، به مراودات تجاری با این اتحادیه اشاره کرد و افزود: اتحادیه اروپا می تواند از فضای پس از برجام بهره برده و با رفع موانع موجود، به گسترش روابط اقتصادی کمک نماید.
وی ادامه داد: ما در مجلس قانون برنامه ششم را به تصویب رساندیم و در این برنامه اولویت هایی را در زمینه های سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، بهره برداری از انرژی های پاک، راه آهن، بهره برداری از معادن و محیط زیست درنظر گرفتیم که اتحادیه اروپا دراین زمینه ها می تواند سرمایه گذاری کند.
دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را حل مناقشات از طریق گفت وگو و مذاکره دانست و ادامه داد: ایران خود را متعهد به برجام می داند و نباید گذاشت که اتهامات بی پایه و اساسی که از سوی آمریکا و برخی از متحدانش در منطقه بیان می شود، مانع روند اجرای مفاد این توافقنامه شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رییس جمهوری آمریکا هر روز سخن جدیدی علیه ایران نقل می کند تا با ایجاد هراس در دل کشورها بتواند آنها را قانع کند تا با ایران مراوده نداشته باشند و از سوی دیگر به کشورهای حامی تروریسم، جایزه می دهد.
وی با بیان اینکه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: ما در مبارزه با تروریسم تمام تلاش خود را کرده ایم ولی برای نابودی آنها نیاز به عزم بین المللی است، اما متاسفانه برخی از کشورها از آنها حمایت کرده و سلاح در اختیار آنها قرار می دهند و در عین حال بیانیه هم صادر می کنند که با تروریسم مخالف هستند.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنهایی که طالبان را بوجود آوردند، داعش را هم متولد ساختند.
وی در ادامه به لزوم مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در حد توان خود با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کند ولی این کار با تلاش یک یا دو کشور به نتیجه نخواهد رسید و همه کشورها باید در این مبارزه سهیم باشند.

** اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می داند
یانوش لواندفسکی نماینده و رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله اخیر در ایران و باتشکر از امداد و نجات سریع به زلزله زدگان، اظهار کرد: ما حامل پیام های خوب ازطرف اتحادیه اروپا هستیم و صرفنظر از اینکه ترامپ هر تصمیمی بگیرد، اتحادیه اروپا خودش را ملزم به اجرای مفاد برجام می داند و در کنار ایران می ماند.
وی افزود: پارلمان اتحادیه اروپا از 28 کشور تشکیل شده که به زودی با خروج انگلیس شامل 27 کشور خواهد شد که این کشورها خواستار حمایت از جمهوری اسلامی در توافق هسته ای هستند.
یانوش لواندفسکی خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات در منطقه برای ما حائز اهمیت است و ایران دراین میان نقش بسزایی دارد، چرا که ایران در مبارزه با داعش بسیار تلاش ارزنده ای داشت که برکسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: اما پیروزی بر داعش، پایان این ماجرا نیست ولی یک پیروزی در این مرحله است و ضرورت دارد که مبارزه با تروریسم تا نابودی کامل آن ادامه پیدا کند و کشورهای اروپایی و بروکسل به عنوان پایتحت این اتحادیه، به خوبی خطر حضور تروریست ها را درک کرده اند.
رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا در ادامه افزود: اتحادیه اروپا بسیار علاقمند به گسترش روابط تجاری با ایران است و امیدواریم که زمینه های گسترش همکاری ها به زودی فراهم شود و ما تلاش خواهیم کرد که موانع بانکی هرچه سریعتر برطرف شود.
وی به خطر گسترش تجارت مود مخدر در جهان اشاره کرد و یادآور شد: یکی دیگر از معضلات، قاچاق مواد مخدر بالاخص از سوی افغانستان است و اتحادیه اروپا و ایران می توانند دراین زمینه و سایر جرایم سازمان یافته با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.
یانوش لواندفسکی درپایان ابراز امیدواری کرد که مراودات میان ایران و اتحادیه اروپا بیش از پیش گسترش یابد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر