کد خبر: 34584
A

سپاه روزانه ۴۰۰ کانکس برای اسکان زلزله زدگان غرب کشور می‎سازد

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: به ۳۱ سپاه استانی ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت‌های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار رمضان شریف سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه حضور در شهرستان ارسنجان استان فارس فعالیت های این نهاد را در زمینه امدادرسانی، بازسازی و احیای مناطق زلزله زده غرب کشور تشریح کرد.

وی افزود: سپاه پس از حضور در فرایند امداد رسانی در زلزله بم و براساس تجربیات کسب شده در این زلزله دستورالعملی را برای نحوه واکنش به بلایای طبیعی تدوین کرد که در زلزله ورزقان تمرین و اصلاح شد و بر این اساس سپاه با یک چشم انداز روشن وارد فرایند امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه شد.

معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: در مرحله اول و ساعات ابتدایی وقوع زلزله یگان های نیروی زمینی سپاه و نیروهای بسیجی محلی به کمک زلزله زدگان شتافتند و با کمک نیروی هوافضای سپاه انتقال مجروحان و امدادگران انجام شد. در مرحله دوم بیمارستان های ثابت و صحرایی سپاه که مجموعه ای مجهز هستند در مناطق زلزله زده برپا شدند. سومین کار مهم سپاه تلاش برای بازگشایی راه های مواصلاتی و جاده هایی بود که بر اثر زلزله مسدود شده بودند.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه براساس قانون اسکان موفقت و دائم زلزله زدگان وظیفه دولت است و به بنیاد مسکن سپرده شده است، گفت: در زلزله کرمانشاه سپاه در راستای همکاری و توافق با بنیاد مسکن از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) استفاده می کند و به سی و یک سپاه استانی نیز ماموریت داده شده با توجه به ظرفیت های موجود بازسازی روستاهای زلزله زده را بر عهده بگیرند.  هر سپاه استانی بازسازی دو تا هفت روستای زلزله زده را با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بر عهده گرفته و زیرساخت ها نیز توسط قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تامین می شوند.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه این کارگاه از تولید روزانه یکصد کانکس تا پایان هفته به تولید روزانه چهارصد کانکس خواهد رسید، گفت: روزانه تا صد و پنجاه کانکس از تهران به مناطق زلزله زده ارسال می شوند که پس از آماده سازی زیرساخت ها در مناطق زلزله زده نصب می شوند.

وی با بیان اینکه سپاه تا پایان اسکان دائم زلزله زدگان در کنار مردم خواهد بود، گفت: زمان مورد نیاز برای اسکان دائم یک سال اعلام شده است اما امیدواریم همچون زلزله ورزقان با همکاری سایر دستگاه ها سپاه تعهد خود را بسیار زودتر از زمان اعلام شده به پایان برساند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر