کد خبر: 34652
A

ظریف و سلیمانی باعث همبستگی ایرانیان/ محکومیت مرتضوی به دو سال حبس/عفو سه ایرانی زندانی در عمان

واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن، سردار سلیمانی و ظریف باعث افزایش حس همبستگی ایرانیان، جلسات فوق‌العاده دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷، آمادگی سپاه و بسیج برای حل مشکلات جامعه، قول مساعد رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی، عفو سه ایرانی زندانی در عمان توسط سلطان قابوس، پاسخ دادستان کل کشور به احمدی‌نژاد، محکومیت مرتضوی به دو سال حبس تعزیری، هشدار نتانیاهو به بشار اسد و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه و دوشنبه، پنجم و ششم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با دستور رهبر انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن زلزله‌زدگان، کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن واریز شد. مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از کمک‌های نقدی مردم که در مراجعات حضوری به دفتر مقام معظم رهبری جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شده بود، بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شد.

در همین ارتباط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از نصب بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کانکس تا یک‌ماه و نیم آینده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و همچنین با دستور وزیر دفاع، ۳۰۰ کانکس از طرف وزارت دفاع به مناطق زلزله زده اهدا شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز صبح امروز برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده وارد کرمانشاه شد و در جمع مردم روستای زلزله زده ناوفره گفت:تلاش دولت این است که مردم در اسرع وقت در خانه‌های خود ساکن شوند. وی همچنین در جمع مردم ازگله تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا آثار زلزله را از زندگی مردم برطرف کرده و مشکلات آنان را کاهش دهد و در این مسیر تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود. جهانگیری افزود: تلاش خواهیم کرد وضعیت زندگی مردم بهتر از وضعیت قبل از وقوع زلزله شود.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به کسانی که مجاهدان را تهدید به کشتن می کنند، گفت: کسی که ما را از کشتن می ترساند مانند کسی است که به ما مدال می دهد.  سردار قاسم سلیمانی طی سخنانی در جمع رزمندگان در بوکمال در همین زمینه یادآور شد: ما از مرگ ترس نداریم.

همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به افزایش حس همبستگی ایرانیان علیه آمریکا و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف اکنون دو چهره بسیار محبوب در ایران هستند که در اتحاد بیشتر مردم در ایرن تاثیر چشمگیری داشته‌اند.

هیات دولت برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ جلسات فوق العاده برگزار کرد و در دو نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه (۵ آذر) به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و تعدادی از تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را به تصویب رساند.

همچنین معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در صفحه خود در توئیتر از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم به مردم توسط رئیس جمهوری خبر داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در گردهمایی بسیجیان به مناسبت هفته بسیج در حرم امام خمینی (ره) آمادگی سپاه و بسیج برای حل مشکلات جامعه را اعلام و تاکید کرد: سپاه و بسیج برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات اعلام آمادگی می‌کنند.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز با بیان اینکه برای افزایش برد موشکهای‌مان محدودیت فناوری نداریم گفت: ما هرگز درباره قدرتی که باعث اقتدارمان است مذاکره نمی‌کنیم چون در این صورت شکست خورده‌ایم و  به کشورهای اروپایی می‌گوییم که اگر تا امروز برد موشک‌هایمان را تا دوهزار کیلومتر نگه داشته‌ایم و فعلا افزایش نداده‌ایم، بدلیل نداشتن فناوری نیست زیرا از نظر فناوری هیچ محدودیتی برای برد موشکهایمان نداریم. اما چون هر عمل ما یک منطق راهبردی دارد، تا جایی که تهدید باشد، برد موشک‌های ما تا آنجاست.

متن و حاشیه‌ی ۳۸ سالگی تشکیلات بسیج

چهارم آذر ۱۳۵۸ بود، ده‌ماه از پیروزی انقلاب و ۲۰ روز از استعفای دولت موقت مهدی بازرگان می‌گذشت. نظام نوپای جمهوری اسلامی در این مدت توانست با برگزاری یک همه‌پرسی، اسم و رسم خود را تثبیت کند و با تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، به آنچه که قرار است نقشه‌ی راهش باشد، شکل ببخشد اما هنوز خبری از مجلس قانون‌گذاری نبود، ارتش شاهنشاهی هم با خروج جمعی از فرماندهانش از کشور و اعدام جمع بزرگتری از آنان به دست انقلابیون، فروپاشیده و تلاش ها برای شکل‌دهی و پیکربندی دوباره نیروهای مسلح هنوز به نتیجه‌ی قابل‌قبولی نرسیده بود، در این وانفسا دولت موقت هم «ماشین نازک‌نارنجی»‌اش را خودخواسته راهی گاراژ کرده بود.

در جلسه غیرعلنی دیروز (یکشنبه) مجلس رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت سپرده گذاران و سامان دهی موسسات مالی و اعتباری گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد و علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی مجلس از قول مساعد رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی خبر داد.

رییس مجلس همچنین  در دیدار با رئیس هیات روابط با ایران در پارلمان اتحادیه اروپا با بیان اینکه ترامپ به دنبال ایران‌هراسی است گفت: رییس جمهور آمریکا هر روز سخن جدیدی علیه ایران نقل می کند تا با ایجاد هراس در دل کشورها بتواند آنها را قانع کند تا با ایران مراوده نداشته باشند و از سوی دیگر به کشورهای حامی تروریسم، جایزه می دهد. وی افزود:دیپلماسی ایران حل مناقشات از طریق گفت‌وگوست.

«سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان، به مناسبت روز ملی کشورش سه ایرانی زندانی در عمان را عفو کرد. بر اساس اعلام سفارت ایران در مسقط، بر اساس پیگیری، تلاش و رایزنی‌های صورت گرفته توسط آن نمایندگی، سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان، به مناسبت روز ملی کشورش دستوری را برای عفو ۳ نفر از ایرانیان زندانی در عمان که محکوم به جرایم مختلف بودند، صادر کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو به بشار اسد هشدار داده است؛ در صورتی که به ایران اجازه دهید در سوریه پایگاه نظامی تاسیس کند مداخله نظامی خواهیم کرد. این درحالیست که نیروهای ایرانی به درخواست دولت قانونی بشار اسد و برای مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه حضور دارند و تاکنون هیچ یک از مقامات کشورمان اعلام نکرده‌اند که ایران قصد ایجاد یک پایگاه نظامی در سوریه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در گردهمایی حقوقدانان بسیجی و بزرگداشت هفته بسیج گفت: دشمن تحت سند ۲۰۳۰ می خواهد فرهنگ خود را به جامعه ما القا کند و در مرحله عمل شما حقوقدانان مسئول هستید. دادستان کل کشور همچنین در رابطه با صحبت‌های اخیر احمدی نژاد در ارتباط با دیدار یکی از نمایندگان مجلس با ماموران انگلیسی گفت: من اصلا نمی‌دانم چه بوده و چه کسی بوده است.

دادستان تهران نیز در نوزدهمین جلسه‌ی شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: برخی دوست‌ دارند به هر طریق خود را مطرح کنند اما امروز که به کیان دستگاه قضایی حمله کرده‌اند،  تاکید می‌نمایم که دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه با فساد بوده و همواره سعی بر این داشته‌ایم که از خط انصاف خارج نشویم، اما تسلیم فشارهای وارده از سوی عده‌ای با هدف حمایت از افراد متخلف یا جریان‌های فکری انحرافی،  فرقه‌گرایی و جناحی‌گری نخواهیم شد و اگر تصور کرده‌اند که با چنین هجمه‌هایی بر قوه قضاییه،  قضات قلم‌ها را زمین می‌گذارند،  اشتباه کرده‌اند.

وکیل مدافع اولیای‌دم محسن روح‌الامینی، از محکومیت سعید مرتضوی به دو سال حبس تعزیری در پرونده کهریزک در دادگاه تجدیدنظر خبر داد. میرمجید طاهری با بیان این خبر گفت: رأی پرونده امروز به صورت الکترونیکی به من ابلاغ شد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر، سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر