کد خبر: 34685
A

وحدت شیعه و سنی در افغانستان، برهم زننده توطئه های دشمنان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت شیعیان و اهل سنت در افغانستان را امری ضروری خواند و آن را برهم زننده توطئه های دشمنان اسلام علیه مردم مسلمان و مظلوم این کشور توصیف کرد.

وحدت شیعه و سنی در افغانستان، برهم زننده توطئه های دشمنان اسلام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی امروز دوشنبه در دیدار با محمد محقق معاون رئیس اجرایی افغانستان و رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اشاره به روابط و پیوندهای ایران و افغانستان، ملت افغان را با فرهنگ و در عین حال مظلوم توصیف کرد که در ادوار مختلف شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کرده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مجاهدت های مسلمانان افغانستان و مشارکت آنان در نابودی پایگاه های تروریستی داعش و دفاع از حرم آل الله گفت: شایسته است از مجاهدت ها و ایثار برادران افغان در مبارزه با تروریست های تکفیری قدردانی کنیم و امیدواریم که با هوشیاری دولت و ملت افغانستان، دسیسه های دشمنان اسلام برای اقدامات تروریستی در داخل این کشور ناکام بماند.
وی این دیدار نسبت به خطرات نفوذ آمریکا در صفوف ملت های مسلمان هشدار داد و افزود: یکی از خطرات مهم که متوجه ملت افغانستان است، خطر نفوذ آمریکاست که باید نسبت به آن هوشیار بود؛ چرا که آمریکا می خواهد نقشه های شوم و تفرقه افکنانه خود را در جوامع اسلامی نظیر عراق و افغانستان به اجرا در آورد.
آیت الله هاشمی شاهرودی وحدت شیعیان و اهل سنت در افغانستان را امری ضروری خواند و آن را برهم زننده توطئه های دشمنان اسلام علیه مردم مسلمان و مظلوم این کشور توصیف کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی میان تجار ایرانی و بازرگانان افغانستان تاکید کرد و گفت: همزبانی و مرزهای مشترک دو کشور در حمایت ایران از رشد و توسعه امور اقتصادی و فرهنگی افغانستان نقشی بارز دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، به زمینه های مشترک فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از چهره های درخشان علوم دینی و ادبی از سرزمینی برخاسته اند که قلمرو کنونی افغانستان شناخته می شود و میراث ارزشمند تمدن اسلامی و زبان فارسی به شمار می آیند.
همچنین در این دیدارمعاون رییس اجرایی افغانستان با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: دولت و مردم افغانستان، قدردان حمایت های رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران هستند و دست دوستی برداران ایرانی را به گرمی می فشارند.
وی افزود: مردم افغانستان در ماه های اخیر، خطر اقدامات تروریستی داعش را در درون شهرهای خود احساس کردند که در پی آن دولت افغانستان طرح حمایت از امنیت مساجد و خیزش مردمی علیه اقدامات تروریستی را دنبال کرد.
محقق گفت: داعش نقشه های شومی برای آشوب و خونریزی در افغانستان داشت که به لطف خدا، پایگاه های آنها در عراق و سوریه نابود شد.
رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اشاره به این که وحدت شیعه و سنی در افغانستان، توفیقات خوبی داشته است، ابراز امیدواری کرد :هوشیاری دولت و ملت افغانستان به ناکامی و شکست کامل توطئه های آمریکا در این کشور بینجامد.
معاون رییس اجرایی افغانستان همچنین به همکاری کمیسیون های مشترک برای توسعه روابط بین دو کشور اشاره و گزارشی از روند اجرایی شدن توافقات در حوزه آب و حمل و نقل به عنوان اولویت همکاری ها ی مذکور به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر