کد خبر: 34713
A

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: امیدوارم اقدامات درمانی به شیخ عیسی قاسم برسد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خبر ایرنا از وخامت حال شیخ عیسی قاسم، گفت: من از این مساله آگاه نیستم اما امیدوارم که ایشان خدمات درمانی موردنیاز را دریافت کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: امیدوارم اقدامات درمانی به شیخ عیسی قاسم برسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، استفان دوجاریک در پاسخ به یکی از خبرنگاران که موضع سازمان ملل متحد درباره محصور کردن شیخ عیسی قاسم و ممانعت رژیم آل خلیفه در رسیدن کمک های پزشکی به این روحانی شیعه منتقد رژیم چیست؟ این پاسخ را ارائه داد.
یکی از رهبران جنبش الوفاق بحرین روز یکشنبه از وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین خبر داده بود.
وی گفته بود که عیسی قاسم نیاز به معالجه فوری دارد و این درحالی است که اکنون در بازداشت اجباری قرار دارد و نیروهای امنیتی در اطراف منزلش مستقر شده اند.
در همین حال با بحرانی شدن وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم رهبر جنبش الوفاق بحرین خانواده وی نیز خواستار اعزام تیم پزشکی بین المللی برای مداوای او شدند.
شامگاه دوشنبه اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در محله الدراز صحنه درگیری میان نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و جوانان بحرینی بود.
مردم بحرین در اعتراض به وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
پس از اوج گیری تظاهرات ضددولتی در بحرین ، رژیم این کشور شیخ عیسی قاسم هفتاد ساله را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس بازداشت خانگی قرار داد.
**مذاکرات ژنو
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین درباره اظهارات 'استفان دی میستورا' نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه مبنی بر این که دولت سوریه هنوز تاییدیه ای برای حضور در مذاکرات ژنو نداده است، گفت: این دور از مذاکرات، زمانی برای صداقت است و مشارکت دولت سوریه بسیار اهمیت دارد.
استفان دی میستورا صبح دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی وضعیت سوریه برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانس، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.
او در این گزارش، هشتمین دور مذاکرات ژنو را زمانی برای صداقت معرفی کرد و از همه طرف ها خواست که برای مذاکره و دیپلماسی واقعی آماده باشند.
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود تصریح کرد، مذاکره کنندگان بدون هیچ پیش شرطی در این مذاکرات حاضر شوند و درعین حال گفت : هنوز دولت سوریه برای اعزام نمایندگان خود تاییدیه ای نداده اما به نظر می رسد که آن ها در این دور از مذاکرات حضور یابند.
**یمن
به گزارش ایرنا از دیگر سوالاتی که از سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست خبری پرسیده شد، مساله یمن بود.
دوجاریک اظهار کرد: در وهله اول بسیار خوشحالیم که هواپیماهای کمک های درمانی به فرودگاه حدیده و صنعا رسید. ما نیازمند ارسال مواد غذایی و دارویی از دیگر گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی هستیم. مردم یمن در رنج هستند.
ائتلاف نیروهای مهاجم به یمن که رهبری آن را عربستان سعودی برعهده دارد، نزدیک به یک ماه تمام گذرگاه های یمن را مسدود کردند و سرانجام با فشار کشورها و نهادهای بین المللی از روز شنبه فرودگاه صنعا و حدیده برای ارسال کمک های انسان دوستانه تحت نظارت سازمان ملل متحد به صورت محدود باز شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر