کد خبر: 34720
A

روسیه : باید شرایط آغاز مذاکرات آمریکا و کره شمالی تامین شود

ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم تامین شرایط برای آغاز مذاکرات مستقیم میان آمریکا و کره شمالی تاکید کرد.

روسیه : باید شرایط آغاز مذاکرات آمریکا و کره شمالی تامین شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از وزارت خارجه روسیه، مورگولوف روز دوشنبه در همایشی سیاسی گفت: هیچ راهی جز مذاکره برای حل و فصل مسائل شبه جزیره کره وجود ندارد. اما برای اینکه این مذاکرات آغاز شود باید اقدامات (تهدید کننده علیه یکدیگر) را متوقف کرد و آرامش پیدا کرد.
وی افزود: اولین گام در راستای حل و فصل بحران شبه جزیره کره این است که کره شمالی باید از آزمایشات موشکی و هسته ای صرف نظر کند و همچنین ابعاد و شدت رزمایش های آمریکا- کره جنوبی باید کاهش پیدا کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود هشدار داد: تشدید تحریم ها بر علیه پیونگ یانگ به فاجعه انسانی در کره شمالی منجر خواهد شد.
در همین ارتباط روزنامه اینترنتی روسی گازتا رو هم با اشاره به سخنان مورگولوف به نقشه راهی اشاره کرد که برای حل و فصل مساله شبه جزیره کره مطرح شده است.
به گفته این روزنامه این طرح سه مرحله ای است که روسیه با مشارکت چین تنظیم کرده و آمریکا و کره شمالی آن را رد نکرده اند.
طرح پیشنهادی روسیه و چین برای حل مساله شبه جزیره کره که اصل انجماد دوجانبه را پیشنهاد می کند تابستان گذشته از سوی این دو کشور مطرح شد.
بر اساس این اصل کره شمالی آزمایش های هسته ای و موشکی انجام نمی دهد و آمریکا و کره جنوبی نیز رزمایش های مشترک در این منطقه برگزار نمی کنند.
کره شمالی سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های 2006، 2009، 2013و 2016 هم آزمایش هسته ای انجام داد.
کره شمالی آخرین بار ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور - مهر 1395) یک بمب هسته ای را آزمایش کرد، اما از آن زمان تاکنون چندین پرتاب موشکی انجام داده است.
پیونگ یانگ همچنین وعده داد که برای ساخت یک موشک هسته ای با توان هدف قرار دادن آمریکا تلاش خواهد کرد.
مذاکرات شش جانبه کره شمالی و پنج کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی دسامبر سال 2008 در پی آزمایش اتمی کره شمالی متوقف شد و تلاش ها برای انجام دوباره این نشست ها بی نتیجه مانده است
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر