کد خبر: 34722
A

گیلانی: در بودجه ۹۷ باید به اشتغال و تولید به‌عنوان اساسی‌ترین مسائل کشور توجه شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بودجه سال ۹۷ باید برنامه پنج ساله ششم را مورد توجه قرار دهد چراکه بودجه برای اجرای برنامه است. در لایحه بودجه ۹۷ باید به مسئله اشتغال و تولید که از اساسی ترین مسائل کشور به شمار می‌روند توجه شود.

گیلانی: در بودجه ۹۷ باید به اشتغال و تولید به‌عنوان اساسی‌ترین مسائل کشور توجه شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سهراب گیلانی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشورمان مسئله بیکاری است که بر اساس آماری که ما مجلسی ها داریم بیش از پنج میلیون نفر در جامعه بیکار هستند. برای حل این مسئله باید کار جدی و اساسی صورت گیرد و در بودجه نیز دیده شود.

وی در ادامه گفت: در لایحه بودجه ۹۷ باید بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد چرا که دولت نمی تواند مسئله اشتغال را حل کند لذا باید به بخش خصوصی میدان دهد و در بودجه ۹۷ باید به این مسئله توجه شود.

نماینده شوشتر با بیان اینکه «در بودجه سال ۹۷ باید به بخش هایی مانند آموزش، کشاورزی، انرژی و همچنین گردشگری نیز توجه شود» تصریح کرد: متاسفانه به موضوع گردشگری تاکنون توجه چندانی نشده است و ما از دولت انتظار داریم به گردشگری توجه بیشتری داشته باشد، چراکه گردشگری می تواند اشتغال ایجاد کند و همچنین سبب عمران و آبادانی نیز شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مسئله دیگری که باید در بودجه ۹۷ به آن توجه شود و البته در بودجه سال ۹۶ هم  دیده شد اما علمی نشد، بحث تعهدات است. در دولت یازدهم یکسری مصوبات ملی و استانی گذرانده شد که دولت دوازدهم باید این مصوبات را عملی سازد و آن ها را اجرا نماید لکن به این مسئله کم توجهی می شود. به عنوان مثال در خوزستان بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان بخش ساختمان سازی و راه و شهرسازی به پیمانکاران بدهکار است که در حال حاضر شاهد تعطیل شدن پروژه ها هستیم. این کار اصلا شایسته نیست. باید آنچه که در دولت یازدهم مصوب شده است و پروژه هایی که در حا حاضر نیمه تمام هستند یا هنوز شروع نشده اند در لایحه بودجه ۹۷ مد نظر قرار گیرند.

گیلانی خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های عمده ما در حال حاضر این است که ما پیمانکاران زیادی داریم اما متاسفانه تامین اعتبار نمی شوند و به دنبال آن شاهد تعطیل شدن پروژه ها هستیم. مسئله بعدی بحث شهرک های صنعتی است که از نظر من تخصیص اعتبار به این مسئله در بودجه ۹۶ کم است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: در بحث اشتغال شاید در حدود ۲۰ درصد بودجه ایجاد اشتغال در سال ۹۶ تحقق پیدا کرد که این مسئله واقعا ضعف بزرگی است چرا که بحث تولید و اشتغال یکی از اساسی ترین مسائل کشور است اما متاسفانه به میزان کافی به آن توجه نشد. یکی از راهکار های حل این مسئله توجه به بخش خصوصی و همچنین بخش خارجی است که می تواند منجر به سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال شود. بخش خصوصی و خارجی باید راه را بر اساس معیارها و ضوابطی که برای تبادلات در کشور است باز کنند تا سرمایه گذاری های خارجی انجام شود و شاهد تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر