کد خبر: 34761
A

امکان فعالیت همه تشکل‌های دانشجویی در روز 16آذر/ برنامه رییس جمهور برای روز دانشجو مشخص نیست

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه تمامی تشکل‌های دانشجویی در صورت رعایت قانون می‌توانند در روز دانشجو برنامه داشته باشند،گفت: رعایت قانون، خط قرمز وزارت علوم است و تشکل‌های دانشجویی در صورت تمکین محدودیتی برای دریافت مجوز برنامه 16 آذر ندارند.

امکان فعالیت همه تشکل‌های دانشجویی در روز 16آذر/ برنامه رییس جمهور برای روز دانشجو مشخص نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر میرزایی ضمن اعلام این مطلب با بیان اینکه تغییری در رویکرد وزارت علوم برای برگزاری برنامه‌های 16 آذر امسال ایجاد نشده است، گفت: سیاست وزارت علوم برای برگزاری این برنامه‌ها همان سیاست سال گذشته است و در این زمینه تغییری در رویکرد این وزات خانه ایجاد نشده و ایجاد نشاط، شادابی و محل امن و آرام در فضای دانشگاه‌ها و نهادینه کردن فرهنگ تعامل و گفت و گو از سیاست های وزارت علوم در مراکز علمی است.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌های روز دانشجو به فراخور هر دانشگاه در اغلب دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه وزارت علوم تمامی تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های مناسبتی خود را برای روز دانشجو برگزار کنند و هیچ محدودیتی برای هیچ تشکلی وجود ندارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین رعایت قانون را خط قرمز تمامی تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه ویژه روز دانشجو عنوان کرد و گفت: در صورتی که تشکل‌های دانشجویی موارد قانونی را رعایت کرده و مجوزهای لازم را برای برگزاری برنامه‌های خود از هیات سه نفره در دانشگاه دریافت کنند محدودیتی برای برگزاری برنامه نخواهند داشت.

دکتر میرزایی ضمن درخواست از دانشگاه‌ها در زمینه کمک به فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها انتظار داریم که ضمن تسهیل‌گری با روحیه تعاون و همکاری با تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی که قصد برگزاری برنامه در این ایام را دارند برخورد کنند و زمینه را برای فعالیت آنها فراهم کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که تشکل‌های دانشجویی برای دریافت مجوز برگزاری برنامه های خود با مشکلی برخورد کردند می‌توانند درخواست یا شکایت خود را با معاونت فرهنگی وزارت علوم در میان بگذارند. این در حالیست که در صورتی که تشکل های دانشجویی موارد قانونی را رعایت کنند درخواست آنها برای دریافت مجوز برگزاری برنامه در کوتاه ترین زمان پاسخ داده می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ شکایتی از سوی هیچ تشکل دانشجویی برای دریافت مجوز برگزاری برنامه به معاونت فرهنگی وزارت علوم ارسال نشده است، اظهار کرد: تلاش ما این است که همه تشکل‌های دانشجویی بتوانند سهمی در برگزاری برنامه‌های روز 16 آذر داشته باشند. ضمن اینکه اغلب برنامه ها در قالب سخنرانی و مناظره برگزار خواهد شد.

دکتر میرزایی در پایان در خصوص برنامه رییس جمهور برای روز 16 آذر و حضور در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خاطر نشان کرد: تاکنون برنامه مشخصی از سوی دفتر رییس جمهور در این زمینه اعلام نشده، بنابراین مشخص نیست رییس جمهور در کدام دانشگاه حضور پیدا می‌کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر