کد خبر: 34773
A

معاون وزیراقتصاد: 2برابر اعتبارات سال گذشته برای تکمیل طرح ها پرداخت شد

معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه دار کل کشور گفت: در هشت ماه امسال بیش از دوبرابر سال گذشته اعتبار عمرانی برای تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام پرداخت شد که این افزایش پرداختی در کشور کم سابقه است.

معاون وزیراقتصاد: 2برابر اعتبارات سال گذشته برای تکمیل طرح ها پرداخت شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رحمت الله اکرمی روز سه شنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور در گرگان اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت بر لزوم توجه و تاکید بر اجرا و تکمیل طرح های عمرانی، امسال تاکنون بیش از28 هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی به طرح های عمرانی پرداخت شد که تلاش داریم در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال این رقم باز هم افزایش پیدا کند.
خزانه دار کل کشور بیان کرد: هم اینک یکی از مشکلات جدی کشور، تقدم هزینه ها بر درآمد است که باید با کار و تلاش و تعیین روش های جدید درآمدی، این فاصله جدی و نگران کننده تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور افزود: بودجه امسال کل کشور بیش از 346 هزار میلیارد تومان است اما با گذشت 8 ماه ازسال فقط 171 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.
اکرمی ادامه داد : 53 هزار میلیارد تومان از این درآمد ازمحل فروش نفت ، 51 هزار میلیارد تومان از دریافت مالیات، 35هزار میلیارد تومان از واگذاری دارایی ها و مابقی از سایر محل های درآمدی به دست آمد.
وی اظهار کرد: با وجود فاصله تحقق درآمدهای امسال مطابق برنامه ریزی ها ، باز هم این درآمد در مقایسه با سال قبل 33.5 درصد افزایش دارد.
اکرمی بیان کرد: با وجود افزایش درآمدی امسال و رسیدن به درآمد 171 هزار میلیارد تومانی، مصرف بودجه کشور تاکنون از 196 هزار میلیارد تومان گذشته که لازم است در نحوه مدیریت های کشور و فاصله گرفتن از اتکای صرف به بودجه های دولتی تجدید نظر جدی شود .
خزانه دار کل کشور ادامه داد: وجود مدیران هزینه ای، یکی ازمعضلات جدی کشور و تغییر رویکرد به سمت درآمدزایی مدیران یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای گرفتار نشدن در بحران های مالی و کمبود اعتباری در آینده است.
وی به عملکرد هشت ماهه کشور در تحقق بودجه و درآمد اشاره کرد و گفت: بی تردید با روش های موجود و با توجه به چند ماه باقیمانده تا پایان سال امکان تحقق کامل بودجه پیش بینی شده وجود ندارد.
اکرمی بیان کرد: اگر تلاش بیشتر در این بخش صورت نگرفته و راهی برای افزایش درآمدها اندیشیده نشود در آینده حتی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هم با مشکل مواجه می شویم .
معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ کاهش اتکای دولت به نفت را تصمیمی ستودنی و آینده نگرانه دانست و گفت: حذف کامل اتکا به نفت که اولویت جدی کشور در آینده است با نگاه های کنونی به نحوه مدیریت هزینه زا امکان پذیر نیست .
به گزارش ایرنا ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانهای کشور به مدت 2 روز در گرگان در حال برگزاری است.
هدف این همایش ایجاد وحدت رویه و تدوین شاخص ها و معیارهای نظارت مالی در کشور است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر