کد خبر: 34800
A

انتقاد قالیباف از محدود کردن بسیج به فعالیت نظامی/هرکس بین مردم استثنا قائل شود، انقلابی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیج تبلور سازمان‌یافته مردم در تمامی عرصه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور در سالن همایش‌های مسجد بقیه‌الله تهران طی سخنانی با بیان اینکه بسیج رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری پرداختن به بسیج برایمان اهمیت دارد. وقتی گفته می‌شود بسیج منظور یک نهاد نظامی نیست. بعضی اوقات خودمان به اشتباه بسیج را یک نهاد نظامی معرفی می‌کنیم و اکثر اوقات گروهی نیز هستند که به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند.

قالیباف گفت: کسانی که خودباخته فرهنگ غرب و به دنبال فریب افکار عمومی درباره بسیج هستند همواره بسیج هراسی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیج تبلور سازمان‌یافته مردم در همه عرصه‌ها است تصریح کرد: ما در انقلاب دو رکن بیشتر نداریم؛ رکن اول اسلام سیاسی است که توسط امام خمینی معرفی شد و رکن دوم مردم هستند. مردم یعنی همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند با هر سلیقه، دین و مذهبی که داشته باشند و در این حوزه استثنایی وجود ندارد و هر کس بخواهد میان مردم استثنا قائل شود یعنی در مدار و مسیر انقلاب و آرمان انقلاب اسلامی نیست.

قالیباف گفت: متاسفانه در برهه‌های مختلف کسانی به دلایل گوناگون بسیج را کوچک کرده‌اند و به تعبیری قصد خالص‌سازی بسیج را داشتند که این موضوع کمکی به انقلاب نکرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: گاهی اوقات برخی موضوعات باید دوباره تعریف و بازتولید شود. بچه‌های بسیجی که در روزهای اول جنگ به مقابله با رژیم بعث پرداختند از توده‌های مردم بودند و لزوما از قشر مذهبی و به اصطلاح بچه مذهبی نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات ما از زمانی آغاز شد که کسانی آمدند و این فرهنگ را جا انداختند که افرادی که در حوزه دفاعی موفق بودند نمی‌توانند در مسائل اجتماعی، اقتصادی، مدیریت و فرهنگی موفق باشند. چرا که موفقیت در این حوزه‌ها در گرو داشتن سواد است. سوال ما از آنها این است مگر حوزه‌ای پیچیده‌تر از مدیریت بحران‌های نظامی و میدان نبرد وجود دارد؟ چطور می‌شود این دستاوردها در حوزه نظامی که حوزه‌ای بسیار حساس و تخصصی است بوجود بیاید ولی امکان موفقیت در حوزه اقتصاد وجود نداشته باشد؟

وی گفت: در آغاز دهه 70 تا امروز کسانی در کشور پیدا شدند که بسیج را محدود به مجموعه‌ای کردند که کارهای نظامی آن هم به شکل مختصر انجام می‌دهد و سعی کردند که بسیج را جدا از مردم معرفی کنند و خود ما نیز متاسفانه در روش‌ها و استفاده از ابزارها دچار مشکل شدیم.

قالیباف با اشاره به حربه دشمنان ایران برای کمرنگ کردن نقش بسیج در جامعه گفت: دشمنان قسم‌خورده ما به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که می‌خواهند بسیج‌هراسی در جامعه به راه اندازند و ما باید با این رویکرد آنها به مبارزه بپردازیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مهمترین راه برای نشان دادن انقلابی بودن باز کردن گره از زندگی مردم است و بسیج باید در حل مشکلات مردم فارغ از تمام جناح‌بندی‌ها، سلایق و اعتقادات مردم و تنها با دید انسانیت به مردم نگاه کند و برای حل مشکلات آنها اقدام کند و این روحیه است که باعث مردم‌باوری می‌شود.
29215

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر