کد خبر: 34811
A

وضعیت نامشخص۲۰زائر اربعین/کنایه عراقچی/تکذیب ادعای بقایی/تاکید رهبری برادامه حضور در آبهای آزاد

روایتی از حاشیه‌های سفر رهبر انقلاب به منطقه زلزله‌زده‌ سرپل ذهاب، ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده علیرضا کریمی، کنایه عراقچی به برخی از فضا سازی‌های اخیر، سفر ظریف به ارمنستان، تعویق محاکمه رضا ضراب، نامشخص بودن وضعیت حدود ۲۰ زائر اربعین، تقلیل محکومیت ۳ خواننده به یک سال حبس تعزیری، دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر انقلاب، تکذیب ادای بقایی از سوی دفتر سردار جعفری و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفتم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

وضعیت نامشخص۲۰زائر اربعین/کنایه عراقچی/تکذیب ادعای بقایی/تاکید رهبری برادامه حضور در آبهای آزاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند. فرمانده کل قوا، هفتم آذر را روز افتخار و سربلندی نیروی دریایی و روزی نمادین برای تجلیل از فداکاری‌های آن خواندند و  با اشاره به اهمیت نیروی دریایی افزودند: نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از کشور است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آبهای آزاد را فراروی خود دارد و حضور در آبهای آزاد همچون گذشته باید ادامه یابد.

رییس جمهور نیز در پستی اینستاگرامی۷ آذر روز نیروی دریایی را تبریک گفت. در این پیام آمده است: ‌تجهیزات مدرن، آموزش، ایمان، استقامت و دلاوری نیروهای مسلح ضامن امنیت کشور خواهد بود.

روایتی از حاشیه‌های سفر رهبر انقلاب به منطقه زلزله‌زده‌ سرپل ذهاب منتشر شد.در ابتدای این روایت آمده است:خبر کوتاه است: زلزله آمد. اتفاق هم کوتاه است؛ فقط چند ثانیه ولی تبعات زلزله زیاد است؛ بیش از یک کتاب، شاید یک کتابخانه؛ طولانی است، شاید به اندازه‌ی یک عمر یا عوض شدن یک نسل. دیگر از این به بعد در خاطرات و قصه‌های سرپل ذهاب، زلزله‌ی ۲۱ آبان همیشه یک جای پا خواهد داشت؛ مثل زلزله‌ی رودبار و بم و ورزقان و ...

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت حضور در دریاها و تاثیر آن در افزایش قدرت دفاعی کشور خاطرنشان کرد: اعزام ناوگروه‌ها به بخش‌های مختلف جهان بخشی از راهبرد ایجاد امتدادهای عمقی برای جمهوری اسلامی ایران است. وی با تاکید بر اینکه کشورهای دنیا در قالب ائتلاف همه تمرکز خود را روی ساخت یک آرایه دفاعی قرار می‌دهند، گفت: در ساخت یک ناو هر کشوری ساخت یک بخش را برعهده می‌گیرد اما جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب و آموزه‌های دینی نمی‌تواند و نمی‌خواهد در این ائتلاف‌ها قرار بگیرد و از آنجایی که می‌خواهیم محکم در برابر استکبار جهانی بایستیم، صفر تا صد تجهیزاتمان را خودمان می‌سازیم.

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از ورود کمیسیون اصل ۹۰  به پرونده علیرضا کریمی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: با توجه به بازتاب منفی موضوع آقای کریمی کشتی‌گیر ایرانی که از سوی مربی ترغیب به واگذاری مسابقه شده بود، من و آقای حسین زاده شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کردیم.

حمیدرضا حاجی بابایی از تشکیل فراکسیون فرهنگیان مجلس و انتخاب اعضای هیات رییسه این فراکسیون خبر داد و افزود: جلسه مجمع فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی یکم آذر ماه با حضور نمایندگان فرهنگی تشکیل شد و با توجه به عضویت ۱۱۰ نفر از نمایندگان در فراکسیون فرهنگیان، این جلسه برای سومین بار تشکیل شد.

کنایه عراقچی به برخی از فضا سازی‌های اخیر

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه در پستی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت: در نظام مبتنی بر ارزشهای الهی، استفاده از شیوه‌های غیرشرعی و حرام مثل دروغ، استهزا، تمسخر و به خصوص تهمت و افترا، ما را به هیچ مقصد خداپسندانه‌ای نخواهد رساند. به نظر می‌رسد این مطلب در واکنش به برخی از فضاسازی های اخیر علیه تیم دیپلماسی کشورمان منتشر شده است.

سرکنسول ایران در کربلا اعلام کرد: به نظر می‌رسد وضعیت کمتر از ۲۰ نفر از زوار اربعین به درستی مشخص نیست.میرمسعود حسینیان در مورد اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر گم شدن برخی از اتباع ایرانی در عراق در جریان برگزاری اربعین حسینی و انتشار عکس هایی از آنها در فضای مجازی  اظهار کرد: در زمان برگزاری این مراسم مجموعه‌ای از نمایندگی‌های ایران در عراق، شهرداری و عتبه مقدسه موضوع گم شدگان را پیگیری می‌کردند و از دیگر سو تعدادی از راهنماهای زوار و کیوسک‌های اطلاع رسانی در نقاط مختلف عراق به خصوص در مسیر نجف و کربلا و همچنین در این دو شهر مستقر شده بودند و به زوار خدمات ارائه می کردند. تعداد زیادی از زوار به خاطر پیگیری وضعیت گم شدگانشان به این افراد مراجعه کردند و خوشبختانه به نتایج خوبی دست پیدا کردند.

سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در ارمنستان در رابطه با سطح تعاملات تهران و ایروان ، گفت: حجم روابط و تعاملات اقتصادی و بازرگانی دو کشور با توجه به همسایگی و پتانسیل های موجود راضی کننده نیست، با این حال در دو سال اخیر تلاش های زیادی برای ارتقای روابط تجاری انجام شده است و امیدواریم با به ثمر نشستن تلاش های انجام شده شاهد تحرک جدیدی در روابط دو جانبه در زمینه اقتصادی باشیم.

در همین راستا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به دعوت رسمی همتای خود صبح امروز در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی عازم ارمنستان شد.  ظریف در دیدار با ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور بر توسعه بیشتر مناسبات در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

محکومیت دو سال حبس تعزیری سه خواننده‌ متهم به سرقت ادبی، به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.عباس پوریانی رییس کل محاکم تهران در حاشیه بازدید و ملاقات‌های مردمی از مجتمع قضایی کارکنان دولت در خصوص آخرین وضعیت پرونده سه خواننده‌ متهم به سرقت ادبی که در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری ۲ تهران مطرح است، گفت: با توجه به واخواهی‌ای که از سوی متهمین و وکلای آنها صورت گرفته، حکم غیابی دو سال حبس تعزیری این افراد به موجب رای صادره به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.

همچنین دادگاهی در آمریکا با اعلام به تعویق افتادن محاکمه رضا ضراب افزود: تاجر ایرانی - ترکیه‌ای که متهم به دور زدن تحریم‌های ایران است، فعلا محاکمه نخواهد شد. رضا ضراب ۳۴ ساله، تاجر طلای ایرانی- ترکیه‌ای که همراه دخترش در جریان سفری به میامی آمریکا، دستگیر شد متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ از طریق انتقال صدها میلیون دلار طلا از ترکیه به ایران در کمک به دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نقش داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به ادعاهای اخیر محمود احمدی‌نژاد، گفت: پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در صد و بیست و یکمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا محمود احمدی‌نژاد در سخنان اخیر خود حملات شدیدی را علیه قوه قضاییه ابراز داشته، چرا دادستان با عناوین اتهامی تشویش اذهان و نشر اکاذیب این موضوع را پیگیری نمی‌کند؟ گفت: این سوال مرا یاد حکایتی می‌اندازد. یک زمان یک لاتی از چشم‌ها افتاده بود، روزی برای اینکه بخواهد دوباره خودی نشان بدهد در یکی از میادین داد و فریاد می‌کرد، حکیمی با اطرافیانش از آن میدان عبور می‌کردند، اطرافیان آن حکیم از او خواستند که در این میدان بمانند تا ببینند او چه می‌گوید و حکیم به آنها گفت اگر این کار را انجام دهید خواسته او را اجابت کردید، نباید به او توجه کرد و باید رفت. سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: گویا برخی افراد زبان‌شان به خلاف و دروغگویی و خلاف واقع گفتن عادت کرده، زبان‌شان هرز شده، برخی گویی خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبان‌شان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.">گویا این آقا به خلاف‌گویی، دروغگویی و گنده‌گویی عادت کرده است. زبان‌شان هرز شده، برخی گویی خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبان‌شان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.

همچنین دفتر فرماندهی کل سپاه ادعای حمید بقایی یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر اهدای سکه به سرلشکر جعفری را تکذیب  و تأکید کرده است "معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود."

احمد توکلی رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز  با اشاره به روند کار موسسات مالی، گفت: برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج که اکثرا از فرزندان علما، قضات با سابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند هشدار می‌دهیم که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم.

«عذرخواهی» از شما «پذیرفتن» با ما

پذیرش اشتباه جزو صفات خوب و پسندیده محسوب می‌شود که ضرورت نهادینه سازی و فرهنگ شدن آن در شرایط امروز بیش از پیش احساس می‌شود، چه بسا اگر مسوولین به اشتباهات خود اعتراف و عذرخواهی کنند، پذیرش آن از سوی مردم، غیرممکن نخواهد بود. بسیاری از جامعه شناسان و کارشناسان توسعه یافتگی در  جوامع معتقدند بی‌تردید توسعه هر کشوری مستلزم رشد فرهنگی آن و توجه به الزامات توسعه یافتگی است. عذرخواهی کردن یا پذیرفتن اشتباه از سخت‌ترین کارهایی است که یک فرد می‌تواند انجام دهد اما اگر پذیرش اشتباه یا عذرخواهی در وجود جامعه نهادینه شده و اگر تک تک آحاد جامعه آن را بپذیرند حتما قدمی در جهت توسعه برداشته‌ایم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر