کد خبر: 34814
A

ادعای پرداخت 5 سکه در زمان بحران تحریم‌ها دروغ محض است

سخنگوی قوه‌ قضائیه گفت: در خصوص ادعایی مبنی بر اینکه در جلسه‌ای که در زمان بحران تحریم‌ها بود، به هر کدام از آقایان فیروزآبادی، رئیسی، مصباحی مقدم و ... پنج سکه داده شده و رسید آن را هم نداریم، باید بگوییم این ادعا دروغ محض است و در آن تاریخ‌ها اصلا جلسه‌ای با این ترکیب تشکیل نشده است.

ادعای پرداخت 5 سکه در زمان بحران تحریم‌ها دروغ محض است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در خصوص ادعای دیگر احمدی‌نژاد گفت: نقل به مضمون گفته‌های ایشان در مورد اینکه رئیس قوه‌ قضائیه با هیئت منصفه مخالف بوده و یک سال و نیم اجازه نمی داد که هیئت منصفه تشکیل شود، باید بگویم که این ادعا هم دروغ و خلاف است. از زمان دوره دوم ریاست ایشان که از سال 88 آغاز شد، به موجب تحقیقاتی که داشتم گفته شد در سال 88 و 89 در هیئت منصفه جلساتی تشکیل شده است، البته در آماری که من دارم از مهر سال 88 تا مهر سال 90 جمعا 135 جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه برگزار شده است. یک نکته دیگر که باز ایشان نتوانستند آن را فهم کنند این است که آن چیزی که ریاست قوه‌ قضائیه به صورت شفاف با اعضای هیئت منصفه مطرح کردند و نظر صریح من و شورای نگهبان نیز بر آن است، این است که قاضی ملزم نیست در هر صورت نظر هیئت منصفه را اعمال کند.

وی افزود: الزام قاضی بر اینکه نظر هیئت منصفه هر چه بود چه نفی‌ای و چه اثباتی طبق آن عمل کن، خلاف است و تشکیل هیئت منصفه بر اساس قانون اساسی بوده و با اصلاح شورای نگهبان به آن عمل می شود. آنچه ایشان نفهمیده و یا نخواستند که بفهمند این است که هیئت منصفه نمی تواند قاضی را ملزم کند که نظر آن را بپذیرد. این نظر شورای نگهبان بود، به مجلس رفت و اصلاح شد.

سخنگوی قوه‌ قضائیه با بیان اینکه در سال‌های 82 و 83 توقف کوتاهی وجود داشته است که ربطی به دوره آقای آملی لاریجانی ندارد گفت: در مجلس ششم در مورد هیئت منصفه قانون وضع شد که 500 نفر انتخاب شوند و وقفه‌ای صورت گرفت که بررسی شود چگونه این افراد انتخاب شوند. این قانون اصلاح شد و گفتند فعلا همان قانون قبلی اعمال شود که به دوره آیت‌الله  آملی لاریجانی مربوط نمی شود، ایشان اگر از این موضوعات اطلاع نداشته و باز آن را به سال 88 چسبانده نمی دانم در پاسخ چه بگویم.

محسنی‌ اژه‌ای ادامه داد: در خصوص ادعایی مبنی بر اینکه در جلسه‌ای که در زمان بحران تحریم‌ها بود، به هر کدام از آقایان فیروزآبادی، رئیسی، مصباحی مقدم و ... پنج سکه داده شده و رسید آن را هم نداریم، باید بگوییم این ادعا دروغ محض است و در آن تاریخ‌ها اصلا جلسه‌ای با این ترکیب تشکیل نشده است. تمام آن جلسات یا صوتی - تصویری است یا فقط صوت، اینها مربوط به دولت دهم است و اصل این ترکیب دروغ است. مگر اینکه ایشان باز قاطی کرده و چیزهایی را به چیزهایی چسبانده باشد.

معاون اول قوه‌ قضائیه با بیان اینکه بله ایشان به مناسبت اعیادی مانند میلاد حضرت رسول (ص) و ... سکه می دادند و درست است عنوان کرد: واقعا نیم سکه، یک سکه و حتی تا جایی که یادم هست سکه‌های دو و نیم هم می دادند. دولت دهم را خبر ندارم، اما اگر در مورد دولت نهم می گویند راست است. در دولت نهم بر اساس مناسبت هایی به اعضای دولت سکه می دادند که باز هم تعداد پنج سکه نبوده و اگر اینها را جمع کرده و گفته‌اند پنج سکه، نمی دانم.

وی در خصوص اینکه آیا برای دریافت سکه‌ها رسیدی دریافت می شده است؟ گفت: من چیزی یادم نمی آید. شاید فردی که مورد اطمینان بوده این رسیدها را دریافت کرده است، اما این اقدام حتما رسید می خواهد که ممکن است در این خصوص فرد مورد اعتمادی مسئول بوده که امضا کند، اما واقعا الان یادم نیست.

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: ایشان فعلا بازداشت هستند و پرونده ایشان در مرحله دادسرا است و رسیدگی ادامه دارد.

سخنگوی قوه‌ قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده پیمانکاران متخلف در حادثه زلزله کرمانشاه اظهار کرد:  بازرسی کل کشور به این مورد ورود داشته و نتیجه نهایی آن هنوز مشخص نیست. البته بازرسی کل کشور قبلا هم در مورد بیمارستان‌ها گزارش داده بود که حتما توجهی به آن نشده است. چه در مورد ساختمانهای دولتی اعم از بیمارستانها، مسکن مهر و ... سازمان بازرسی در حال تهیه گزارش است.

وی ادامه داد: در خصوص بیمارستان اسلام آباد که به اشتباه بیمارستان سرپل ذهاب گفته شده بود نیز افراد مختلفی آمده بودند و تقریبا همه آنها گفته‌اند احتمالا محرز است که کوتاهی صورت گرفته و پرونده قضایی تشکیل شده است. فرد را خواستند و برای آن قرار صادر شد. ایشان را الزام کردند و خود ایشان هم پذیرفتند و قبول کردند که تعمیر صورت گیرد. موردی که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده بود بیمارستان اسلام آباد بوده، اما افراد فنی هنوز در خصوص آن نظر نهایی نداده اند. باید گزارش نهایی بیاید تا بتوان تصمیم گرفت.

ادامه دارد ...

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر