کد خبر: 34841
A

کانون روایتگران قصر راه اندازی شد/ استفاده از سبک های هنری برای انتقال تاریخ مبارزاتی

قائم مقام کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی از راه اندازی کانون روایتگران قصر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که برای انتفال تاریخ مبارزاتی قبل از انقلاب اسلامی از سبک ها و ظرفیت های هنری استفاده کنیم.

کانون روایتگران قصر راه اندازی شد/ استفاده از سبک های هنری برای انتقال تاریخ مبارزاتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داود اسعدی خامنه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی طبق ماده 10 احزاب تشکیل شده و با هدف ارتباط با زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی و انتقال تاریخ مبارزاتی آن دوران به نسل جوان فعالیت می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر عضویت در کانون تنها منحصر به زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی است اما یک کانون تحت عنوان روایتگران قصر زیر مجموعه مرکز کانون های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ایجاد کردیم که علاوه بر زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی، اعضای خانواده آنان و جوانان مشتاق به کار فرهنگی می توانند عضو این کانون شوند.
قائم مقام کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی تصریح کرد: کانون روایتگران قصر تلاش می کند از طریق هنر شرایط قبل از انقلاب اسلامی را به نسل جدید منتقل کند چرا که این موضوع یک نیاز ضروری برای جامعه است.
اسعدی خامنه یادآور شد: کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی در حال حاضر هزار و 500 عضو دارد که 850 عضو آن عضویت رسمی دارند و دارای حق رای هستند.
وی ادامه داد: سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران سالانه بودجه ای مختصر به کانون کمک می کند، مجلس شورای اسلامی نیز حدود 6 سال قبل مصوبه ای را گذراند که براساس آن بودجه ای در جهت ثبت تاریخ مبارزات کشور به کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی اختصاص می یابد.
قائم مقام کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی همچنین به تلاش رسانه های معاند برای تغییر تفکر جوانان کشورمان اشاره کرد و گفت: این رسانه ها به دنبال آن هستند تا جوانان را شست و شوی مغزی دهند و آنان را از فرهنگ انقلاب اسلامی دور کنند و واقعیت ها را جور دیگر منعکس کنند که ما در کانون روایتگران قصر می خواهیم حرکتی را به شکل هنری آغاز و تاریخ مبارزاتی قبل از انقلاب اسلامی را به درستی به نسل جوان منتقل کنیم.

**سردار سلیمانی نمونه قول و عمل انقلابی است
محمدطه عبدخدایی دبیرکل کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: مساله مبارزه انقلاب اسلامی از 28 مرداد 1342 به رهبری امام راحل انسجام یافت، پس از 15 خرداد رژیم سابق فکر می کرد قضیه انقلاب تمام شده اما مبارزات به صورت زیرپوستی ادامه یافت تا در 22 بهمن 1357 منجر به پیروزی شد.
وی افزود: آنچه امروز در جریان انقلاب اسلامی شاهد هستیم سردارانی چون سلیمانی است که نمونه یکی از شخصیت های انقلابی محسوب می شود چرا که به وعده خود مبنی بر نابودی داعش تا سه ماه دیگر عمل کرد و وی نمونه قول و عمل انقلابی است.
وی همچنین به موضوع بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: اگرچه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کردند جریان بیداری اسلامی مثل مصر، یمن و حتی عربستان قبل از بلوغ از بین برود اما انقلاب ایران این بهار انقلابی را زنده نگه داشت و ما جایگاه آن را در مبارزه با داعش مشاهده کردیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر