کد خبر: 34856
A

لاریجانی: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه صادرات غیرنفتی کشور در 40 سال اخیر یک‌ دهم درآمد نفتی بوده است، گفت: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است.

لاریجانی: اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیازمند تقویت صادرات است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین و استاندار این استان که امروز-سه شنبه- 7 آذرماه در مجلس برگزار شد، با اشاره به رویکرد صنعتی این استان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور لازم است، حدالامکان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استفاده کرده و در این مسأله تنها به دولت امید نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه راه، راه آهن، کارخانجات و فاضلاب باید استفاده کرد، اظهار داشت: در این بین اولویت با راه آهن است که با حضور بخش خصوصی می توان بقیه امور آن را به مرحله اجرا درآورد.
وی با بیان اینکه توسعه صادرات پایه و اساس اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است، بر لزوم توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: چنانچه در 40 سال گذشته سرانه صادرات غیرنفتی یک دهم درآمد نفتی کشور بوده که خیلی کم است.
لاریجانی با بیان اینکه برای محصولات پسته و کشمش استان قزوین باید خریدار خارجی پیدا شود، عنوان کرد: بسته بندی محصولات باید اصلاح شده و بر تعداد شرکت های بزرگ صادراتی افزوده شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط میان دستگاه های مختلف برای اجرای امور کشور به خصوص در حل بحران ها بسیار ضروری و مهم است تا هزینه ها به هر مفهومی کاهش یابد.
به گزارش خانه ملت، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، بهمن طاهرخانی، داوود محمدی، حمیده زرآبادی و روح الله بابایی صالح نمایندگان استان قزوین نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات این استان پرداختند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر