کد خبر: 34912
A

رئیس‌جمهور: امدادرسانی در زلزله کرمانشاه بهتر از زلزله‌های گذشته بود

رئیس‌جمهور با تسلیت به مردم کرمانشاه جهت وقوع زلزله اظهار کرد: امیدوارم دولت و مردم در کنار هم به مردم مرزدار عزیز زلزله‌زده کمک کنند تا آنها از این گذر سخت عبور کنند.

رئیس‌جمهور: امدادرسانی در زلزله کرمانشاه بهتر از زلزله‌های گذشته بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: از همه آنهایی که دست‌اندرکار کمک به مردم کرمانشاه بودند اعم از مردم، مقامات دولتی، نیروهای مسلح و تمام نیروها تشکر می‌کنم. زلزله 7.3 ریشتری در سال‌های اخیر در کشور نداشته‌ایم و این زلزله بسیار شدید بود و چون در شب به وقوع پیوست، کار امدادرسانی را سخت‌تر کرد و برق، آب و گاز و راه‌های ارتباطی نیز دچار مشکل شد.

وی  افزود: اما مردم به هم یاری دادند و امدادگران هم وارد کار شدند و حدود 2700 نفر از زیر آوار نجات یافتند. بیش از 7 هزار نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند. من در روز دوم زلزله به منطقه رفتم. مصیبت و مشکلات با اینکه زیاد بود اما روحیه مردم خوب بود و آنها از مسوولان تقاضای به حق آب و چادر داشتند که به سرعت این نیازمندی‌های اولیه به مردم رسید.

روحانی ادامه داد: همه پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها 48 ساعته کار می‌کردند و 1550 عمل در 24 ساعت اول انجام شد. وزارت کشور، ستاد بحران، هلال‌احمر، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و مردم بسیار خوب عمل کردند و خوب است صداوسیما خدمات دولت و مردم را با سایر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنند. من در زلزله رودبار و بم هم بودم و کمک‌رسانی این بار بهتر از دفعات قبل بود و مردم نقص دولت را جبران کردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مرحله اسکان موقت هستیم خاطرنشان کرد: دولت اجاره منازل زلزله‌زدگان را پرداخت می‌کند و کانکس‌ها هم به سرعت ساخته می‌شود. برای اولین بار همه بودجه لازم برای امدادرسانی بلافاصله در هیات دولت تصویب شد و 50 درصد آن هم در اختیار ارگان‌های امدادرسان قرار گرفت.

ادامه دارد...

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر