کد خبر: 34915
A

پاسخ روحانی به اینکه چرا در این دولت یارانه نقدی افزایش نیافت/ تعهد دولت به رفع فقر مطلق

رئیس جمهور در گزارشی که از عملکرد دولت دوازدهم در ۱۰۰ روز گذشته ارائه داد، به شعارهای اقتصادی‎اش در دوران تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و بر تعهدش برای اجرای آنها تا پایان عمر این دولت تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی درنشست تلویزیونی امشب خود به منظور ارائه گزارش 100 روزه به مردم پس از پیروزی دردوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سخنانش را با تسلیت مجدد به مردم کرمانشاه آغازکرد و گفت: امیدواریم دولت و مردم در کنار هم بتوانند به این مردم آسیب دیده کمککنند. او همچنین از همه کسانی که در 15 روز گذشته به مردم کرمانشاه کمک کردند، اعماز مردم، مقامات دولتی، نیروهای مسلح و ...تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

روحانی با بیان اینکه کمک به مردم در چنسنشرایطی کار سختی است، ادامه داد: زلزله 7.3 ریشتری در دهه اخیر نداشتیم. این زلزلهدر شب رخ داد و راههای ارتباطی هم بسته شده بود که امدادرسانی را سخت می کرد. 2700نفر از لحظه وقوع زلزله تا فردا ظهر از زیر آوار نجات پیدا کرده و بیش از 7000 نفردر بیمارستانها مداوا شدند. در سفری که به منطقه داشتم دیدم که روحیه مردم روحیهخوبی بود و درخواست های به حقی هم از مسئولان داشتند. به سرعت نیازهای اولیه مرتفعشد و 1550 عمل در 48 ساعت اول در بیمارستانهای آنها انجام شد.

به گفته وی، اقدامات انجام شده پس از این زلزلهنسبت به زلزله‎های رودبار و بم، خیلی بهتر بود و ساماندهی بهتری میان مردم و دولتبود. نقص های دولت را مردم جبران کردند و نیروهای مسلح هم به خوبی عمل کردند. هیاتوزیران هم کمک مالی و غیرمالی به مردم را مصوب کرد.

رئیس دولت همچنین میلاد پیامبر و آغاز ولایتحضرت ولی عصر را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در 100 روز گذشته خدمتی را کهبه مردم وعده داده بود، به خوبی انجام داده باشد. او از انتشار کتابی به همینمنظور خبر داد که روی سایت ریاست جمهوری هم قرار گرفته است.

اهم سخنان رییس جمهور از این قرار است:

  • در لایحه بودجه امسال شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و به زودی به مجلس ارائهخواهد شد.
  • دولت هدف اساسی اش را در حوزه اقتصاد قرار داده و به دنبال ریشه کن کردن فقرمطلق در طول چهار سال عمر دولت دوازدهم است. ایجاد عدالت و کم کردن نابرابری هابین مردم و رونق اقتصادی، بالابردن درآمد مردم وتوزیع عادلانه منابع، در دستور کاردولت دوازدهم است.
  • مستمری افراد کم بضاعت تا 5 برابر در این دولت اضافه خواهد شد.
  • در اشتغال، عقب ماندگی‎هایی از گذشته داریم. از سال 85 تا 92، اشتغال ثابت درکشور صفر بوده است. از سال 93 اقدامات خوبی شده است. از پاییز 93 تا تابستان 96،سالانه 658 هزار اشتغال ثابت ایجاد شده است. این در برابر بیکاری جامعه و نیرویفعال آماده حضور در بازار کار، کم است و امیدواریم در دو سال آینده آن را به بالای900 هزار نفر برسانیم.
  • در 100 روز اول دولت دوازدهم نسبت به دو سه سال گذشته، بهتر پیش رفته ایم. بهتمام وزرای فعال در حوزه اقتصاد گفته شده است که یکی از اهداف ما افزایش اشتغالاست. در فضای مجازی، صنعت، خدمات وکشاورزی می توانیم ایجاد اشتغال کنیم. طرح هایما برای ایجاد اشتغال، در 100 روز اول عملیاتی و اجرایی شده است. 120 هزار نفربرای کارآموزی و کارورزی ثبت نام کرده اند و این مسیر همچنان ادامه دارد. هدف مااین است که با اجرای طرح های مختلف، بیکاری را کاهش دهیم. کما اینکه از 11.7 به10.7 در سال جاری رسیده ایم. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
  • {منابعکاهش فقر مطلق کجاست؟} در طول دولت یازدهم به کمیته امداد و بهزیستی کمک کردیم تاافراد را از زیر پوشش خارج کنند. اما همواره عده ای در کشور نیازمند کمک هستند.اساس این کمک این است که از طریق درآمدهای بیشتر بتوانیم به مردم کمک کنیم.درآمدها از طریق مالیات، صادرات نفت و ... اگرچه درآمدهای دولت افزایش یافته اماهزینه های ما نیز افزایش یافته است.
  • یارانه بخش های مختلف در این دولت افزایش یافته است، اما نه به صورت نقدی. دربخش کشاورزی در چهار سال دولت گذشته، پول خرید تضمینی محصولات را دوبرابر افزایشداده ایم تا به کشاورزان کمک کنیم.
  • قبلا وعده داده بودم که از محل صندوق یک و نیم میلیارد استفاده کنیم. برای اینکار برنامه ریزی شده است و اجرای این کار برای کمک به روستاها آغاز شده است. دولتدر نظر ندارد که پول مستقیم به مردم بدهد. برای همین هم یارانه نقدی به مردمافزایش نیافته است و تنها تلاش شده که به مردم کم بضاعت تحت پوشش کمیته امداد وبهریستی یارانه بیشتری داده شود.
  • 2727
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر