کد خبر: 34931
A

رأی‌گیری برای تفحص از شهرداری تهران در هفته بعد از تعطیلات مجلس

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که رای‌گیری در مورد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در هفته‌ی بعد از تعطیلات مجلس، انجام خواهد شد.

رأی‌گیری برای تفحص از شهرداری تهران در هفته بعد از تعطیلات مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌گو با ایسنا با اشاره به جلسه سه‌شنبه عصر(7 آذر) کمیسیون عمران مجلس با حضور شهردار تهران، گفت: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با محوریت مواردی چون تغییر کاربری، تراکم، شهر آفتاب و ... در این جلسه مطرح شد و با توجه به اصرار متقاضیان، مقرر شد این موضوع بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون به رأی گذاشته شود.

وی افزود: به هر حال گزارش رد یا تایید تقاضای تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و نمایندگان در این زمینه اعلام‌نظر خواهند کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز گلایه در مورد عدم ساخت مجدد ساختمان پلاسکو، گفت: متاسفانه زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، وعده‌ها و قول‌های متعددی مطرح می‌شود اما با گذشت زمان به باد فراموشی سپرده می‌شود و منافع افرادی که به مخاطره افتاده، نادیده گرفته می‌شود.

حسین‌زاده با بیان این‌که انتظار نداریم بعد از یک‌سال از وقوع این حادثه هنوز اقدامی انجام نشده باشد، یادآور شد: در جلسه کمیسیون عمران، اعضای هیات مدیره ساختمان پلاسکو دعوت شدند تا ببینیم شهرداری و بنیاد مستضعفان تا چه اندازه به وعده‌های خود عمل کرده‌اند. به هر حال کاسبان ساختمان پلاسکو حق و حقوقی دارند و با توجه به این‌که فضای کسب و کار خود را از دست داده‌اند، اگر قرار باشد مشکل آن‌ها را حل نکنیم گرهی باز نکرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون عمران با بنیاد مستضعفان، شهردار و رییس شورای شهر تهران و دستگاه‌های دولتی در هفته‌های آینده، اضافه کرد: بررسی چرایی عدم شروع ساخت پلاسکو باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که حتی در حد صدور مجوز اقدامات چندانی شروع نشده، به هر حال ما نباید مردم را به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بدبین کنیم، بلکه برای اعتمادسازی باید به تعهدات خود پایبند باشیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر