کد خبر: 34937
A

عارف نه بهزاد نبوی است نه رضا خاتمی/ عبدالله ناصری: چاره‌ای جز ائتلاف نداریم

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب با بیان اینکه اصلاح‎طلبان در انتخابات چاره‌ای جز ائتلاف ندارند درباره فراکسیون امید گفت: شما هیچ وقت نمی توانید تصویری که از فردی به نام بهزاد نبوی یا رضا خاتمی یا تاجزاده دارید را به آقای عارف تعمیم دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالله ناصری از فعالین سیاسی اصلاح طلب دربارهائتلاف اصلاح طلبان به خبرآنلاین گفت: مشکل اصلی ما اصلاح طلبان این است که ۹۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصدنامزدهای شاخصمان که هم به گفتمان اصلاحات اعتقاد دارند و هم در راستای آن حرکت میکنند و مهم‎تر از همه تشکیلاتی هستند از نظارت استصوابی رد نمی شوند و در انتخابات ۹۴ هم این اتفاق رخ داد و در خیلی از شهرستان ها مجبور شدیم ازاصولگرایان معتدل حمایت کنیم تا اصولگرایان تند راهی مجلس نشوند.

او درباره ایده مذاکره با شورای نگهباننیز اظهار داشت: باب مذاکره با شورای نگهبان را من هم قبول دارم اما با شناختی کهاز شورای نگهبان دارم البته حقوقدان ها را مستثنی می کنم اما فقها که تصمیم گیراصلی هستند اصلا چنین امکان و بابی را برای مذاکره با اصلاح طلبان باز نمی کنندوگرنه من هم اعتقاد دارم گفت و گو خیلی از مشکلات اصلاح طلبان دارند را می تواندمرتفع کند؛ امیدوارم برای انتخابات ۹۸ لااقل اگرگفت و گوی مسقیم نبود از طریق اصولگرایان عقلانی معتدل بتوانیم یک کانال گفت و گوبا شورای نگهبان باز کنیم.

ناصری گفت: اصلاحات حتما باید اینائتلاف را پیش ببرد؛ من معتقدم به این سرعت کشور بر مدار مر قانون نخواهد رفت واصلاح طلبان هیچ چاره ای ندارند جز ادامه همین روند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب دربارهانتقادات وارد شده به فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون عملکرد نسبتا قابلقبولی داشته است تاکید کرد: یک تشکیلات نیاز به یک راس قوی دارد که در چارچوبتشکیلات عمل کند اما اکثر قریب به اتفاق اعضای هیات رئیسه افراد غیر تشکیلاتی وغیر حزبی  هستند و به جرات می توان گفت کل اعضای فراکسیون امید که عقبهفعالیت حزبی دارند از تعداد انگشتان دست هم کمتر هستند لذا وقتی تجربه کارتشکیلاتی ندارند به مجرد قرار گرفتن در یک فراکسیون برهمان اساس عمل می کنند وخیلی تشکیلات پذیر نمی شوند و نتیجه آن را هم در رای به وزرا دیدیم.

او درباره انتقادات مطرح شده نسبت بهشخص محمدرضا عارف نیز گفت: اقای عارف هم تنگناها و محدودیت هایی دارد. ضمن اینکه آقایعارف یک شخصیت علمی و فرهنگی و مدیریتی است لذا شما هیچ وقت نمی توانید تصویری کهاز فردی به نام بهزاد نبوی یا آقا رضای خاتمی یا آقای تاجزاده دارید را به آقایعارف تعمیم دهید.

آنچه خواندید بخشی از مصاحبه خبرآنلاین با عبدالله ناصری بود که مشروح کامل آن را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

 27216

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر