کد خبر: 34987
A

طرح اصلاح بودجه برای تامین منابع زلزله زدگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که طرح اصلاح بودجه برای تامین منابع زلزله زدگان با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در توضیح طرح یک فوریتی اصلاح بودجه برای تامین منابع زلزله زدگان، اظهار کرد: مردم کرمانشاه یک بار همه زندگی‌شان را از دست دادند و یک بار دیگر در زلزله تخریب صددرصدی خانه‌های خود را شاهد بودند. امروز هزار مجروح زلزله در بیمارستان‌های سطح کشور هستند و برخی از آنها هم قطع نخاع شدند. برخی از زلزله زدگان حتی یک پتو هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق طرح مذکور، در شهرها ۵۰ میلیون و در روستاها ۴۰ میلیون وام به زلزله زدگان اعطا می‌شود، یادآور شد:‌ در مواردی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کرمانشاه صددرصد تخریب شده و مجتمع‌های آبرسانی ویران شده است. کرمانشاه قبل از جنگ رتبه ممتازی در شاخص‌های کشور داشت. ما در پس‌انداز بانک‌ها پنجم بودیم اما اکنون بیست و نهم هستیم.

مصری اضافه کرد: برخی از خرابی‌ها مربوط به زلزله نیست و زمان جنگ آغاز شده است.

پس از اظهارات مصری، نمایندگان با ۱۴۷ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح بودجه برای تامین منابع مالی زلزله زدگان موافقت کردند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر