کد خبر: 35063
A

جدال‌های لفظی نمایندگان در صحن مجلس/کواکبیان به پزشکیان:همینجوری دوستت داریم/عصبانیت آقای نماینده

صحن علنی مجلس امروز شاهد برخی جدال های لفظی بین نمایندگان بود.

جدال‌های لفظی نمایندگان در صحن مجلس/کواکبیان به پزشکیان:همینجوری دوستت داریم/عصبانیت آقای نماینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نادر قاضی‌پور چهره‌ای بود که در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، زمانی که صحبت‌هایش ازسوی یکی از نمایندگان مورد نقد قرار گرفت با عصبانیت خاص خود گفت:«شما بشین سرجاتون.»

موسوی لارگانی کهوزیر کشور را برای پاسخ به سئوالی در مورد توسعه روستاها به مجلس فراخوانده بود،چهره دیگری بود که این درگیری لفظی را ایجاد کرد. زمانی که فرصت او برای بیاندلایل سئوالش به پایان رسیده بود،‌ در برابر تذکر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه با عصبانیتگفت: چرا تذکر میدهید؟ چرا وزیر یک دقیقه بیشتر صحبت کرد و شما تذکر ندادید.

در این میان پزشکیان برایآرام شدن فضا گفت: وزیر یک دقیقه بیشتر صحبت نکرد. یک دقیقه به شما بیشتر وقت میدهیمکه صحبتتان را کامل کنید.

این نکته سنجیپزشکیان موجب شد تا در نهایت لارگانی با معذرت خواهی از رنجبرزاده بحث را تمام کند.

از دیگر حاشیه‌هایجالب امروز مجلس، لحظات پایانی نطق علی کُرد نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت‌آبادبود. او  که با وجود تمام شدن زمان نطقش،چندان به پایان دادن صحبت‌هایش راغب نبود، در نهایت با برخورد عملی پزشکیان مواجهشد. نائب رئیس مجلس دستور داد تا میکروفون نماینده مردم خاش را قطع کنند تا شایداو رضایت دهد.

نکته جالب این بود کهاین نماینده با وجود قطع بودن میکروفون همچنان به خواندن نطق ادامه می‌داد و موجبخنده همکارانش شد.

اما حاشیه سازیبرخوردهای لفظی نمایندگان به همین جلسه ختم نشد، چه آنکه برخورد میان پزشکیان وکریمی قدوسی در جلسات گذشته مجلس موجب شد تا محسن کوهکن نسبت به لزوم استفاده ازادبیات درست در مجلس، تذکر بدهد.

محسن کوهکننماینده مردم لنجان و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جلسه علنی امروز و باارائه تذکر آیین نامه ای به استناد ماده ۷۹ قانون آییننامه داخلی مجلس اظهار داشت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتفاقی در مجلس افتاد کهدر مشروح مذاکرات نیز ثبت شده است.

او در توضیحماجرا گفت: یکی از همکاران نطقی داشت و در آخر صحبتش رئیس جلسه می خواست صحبت کند؛برای اینکه تذکر ما به گوش ایشان برسد فریاد زدیم که شما حق صحبت ندارید و استنادهم داشتیم؛ ایشان هم در پاسخ به ما گفت «بگیر بنشین سرجات، من جواب شما را نمیدهم، اگر می خواهید دعوا کنید بفرمایید بیرون!»این برای دیگران که مطالب را میشنیدند ذهنیت ایجاد می کند، در حالی که ما به شما ارادت داریم و هر زمانی که احساسکنیم باید به دو نایب رئیس محترم مجلس تذکر دهیم کنار گوش شان گفته ایم.

کوهکن خطاب بهلاریجانی تاکید کرد: از شما درخواست می کنم این مساله را بررسی کنید که در هیاترئیسه از ادبیات فاخر استفاده شود؛ «دست شما درد نکنه» و «قرآن بخون» اینها ادبیاتزیبنده مجلس نیست. البته اینها در تذکرهای خصوصی نیز گفته شده است. اگر نماینده ایآرام صحبت کند و به گوش رئیس جلسه نرسد اگر فریاد بزند چطور باید با او برخوردشود!؟ این نکته را هم مشخص کنید که اگر حین نطق نماینده ای، حرف رئیس جلسه تحریفشد و یا به وی توهین شد آیا در جایگاه رئیس جلسه امکان اینکه هم تشخیص بدهد کهتذکر حق او است و هم به عنوان رئیس به خودش وقت صحبت بدهد، چنین امکانی وجود داردیا خیر؟

پس از تذکر محسنکوهکن، نماینده لنجان علی لاریجانی رئیس مجلس درباره درگیری لفظی میان کریمی قدوسیو پزشکیان گفت: در این چند دوره مجلس که من حضور داشته ام چنین مساله ای نداشتهایم و اداره کنندگان جلسه از این مسائل عبور می کنند، اما اینکه آیا رئیس جلسه حقپاسخ دادن دارد یا خیر باید آیین نامه را بررسی کرد اما به طور کلی کسی که جلسه رااداره می کند نیز مثل بقیه حق دارد که اگر تهمتی به او زده شد یا حرفش تحریف شدبتواند تذکر دهد؛ در عین حال بنای کار ما این نبوده است.

البته این تذکر کوهکن موجب شد تا کواکبیان در پایان جلسه در حمایت از پزشکیان بگوید:«ما با همه تواضع و فروتنی همینجوری دوستت داریم! حالابعضی از همکارها دوستت ندارم، اشکال ندارد. »

29217

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر