کد خبر: 35082
A

شهادت ضراب علیه بانک ترکیه‌ای/قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا/ تلاش اروپا برای حفظ برجام و...

رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، سفر تیم دیپلمات‌های اروپایی به آمریکا برای حفظ برجام، درخواست تیلرسون از متحدان اروپایی‌شان برای مقابله با ایران، کشته شدن شهروند ایرانی - آمریکایی به دست پلیس آمریکا، واکنش علی عبدالله صالح به متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی یمن به عربستان، بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هشتم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با حضور امیر دادرس از دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد. این پروژه‌ها شامل پروژه مرصاد، اتوپایلوت دیجیتال، سوخت بومی موتور احتراقی اژدها، پروژه دماوند، ناو آموزشی خلیج‌فارس، پوشش‌های نانویی، آزمایشگر موشک رعد و پروژه نقش است.

آزموده را آزمودن ...

منشور حقوق شهروندی یک ساله شد، حالا در یک سالگی این منشور که شعار اصلی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ بود و وی در پایان دوره چهار ساله اول ریاست جمهوری خود موفق به رونمایی از آن شد، همه منتظرند تا ببینند رییس جمهوری که قانون اساسی وی را مجری این قانون معرفی کرده و او نسبت به اجرای صحیح قانون اساسی در پیشگاه نمایندگان ملت قسم یاد کرده در پاسداشت حقوق ملت مصرح در قانون اساسی با تکیه بر منشور حقوق شهروندی چه کرده است و آیا اصلا منشور رونمایی شده از سوی رییس جمهور قابلیتی در دفاع از حقوق ملت دارد؟

سوسن شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی در میزگرد "شریعتی و روشنفکری دینی" که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: شریعتی متهم است که رویکردش به دین، ابزاری است، اما او بازنگری بنیادی نسبت به اندیشه های دینی دارد.وی افزود:شریعتی، بازنگری بنیادی به اندیشه های دینی داشت. در این مراسم همچنین هادی خانیکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حوزه نظر، شریعتی به مهمترین اندیشمندانی که به تفکر در جهان معاصر پرداختند، پرداخته است. وی افزود: برای پاسخ به پرسش‌های امروز به اندیشه شریعتی نیاز داریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در خانه موزه مدرس (ره) به مناسبت هشتادمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) گفت: در تاریخ عصر مشروطه تلاش‌هایی صورت گرفت که باید از امکانات باقی مانده آن صیانت شود به خصوص که مشروطه نقش اساسی داشت و شرایط ایران را تغییر داد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس مقابل جمهوریت‌کاذب رضاشاهی ایستاد.

همچنین غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان که شامگاه سه‌شنبه در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات به سمت تعادل بخشی می‌رویم و درصددیم که هیچ حقی از هیچ استانی ضایع نشود، گفت: جلسات متعددی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات داشته‌ایم و بر همین اساس، انتظار رفتار عادلانه از دولت داریم. وی تاکید کرد: شاخص‌های توسعه در کردستان نگران کننده است

سی‌ان‌ان از سفر تیم دیپلمات‌های اروپایی به آمریکا برای حفظ برجام خبر داد و به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: متحدان اروپایی نزدیک آمریکا که پس از ماه‌ها لابی‌گری و تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حال ناامید شدن از این روند هستند، یک تیم مشترک برای سفر به واشنگتن در روزهای آینده تشکیل داده‌اند.

در همین راستا وزیرامورخارجه آمریکا با بیان اینکه برجام دیگر تنها مسئله سیاست آمریکا در قبال ایران نیست، گفت: از متحدان اروپایی خود می خواهیم تا برای مقابله با ایران به ما بپیوندند.

یک دادستان آمریکایی با اعلام اینکه  ضراب علیه بانک ترکیه‌ای متهم به دور زدن تحریم‌های ایران شهادت می‌دهد گفت: رضا ضراب به دلیل کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران مجرم شناخته شده و قرار است علیه بانک ترکیه‌ای متهم به سوء استفاده از بانک‌های آمریکایی شهادت دهد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با ادعای ناعادلانه خواندن بازداشت شهروند چینی - آمریکایی در ایران گفت: ما از دولت ایران می‌خواهیم تا هرچه فوری شهروند آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کند.  هیتر نوئرت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن تاکنون تلاشی برای آزادی شی‌یوئه وانگ، شهروند چینی- آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی شده، کرده است یا نه، گفت: همانطور که میدانید ما در ایران سفارت نداریم و دولت سوئیس حافظ منافع ما است. سوئیس کشوری است که همچون موارد دیگر از جمله در کره شمالی در این زمینه تلاش کرده است.

یک شهروند ایرانی - آمریکایی در ایالت ویرجینیا که از ناحیه سر هدف گلوله پلیس آمریکا قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بیژن قیصر ۲۵ ساله شهروند آمریکایی تبعه ایران دوشنبه شب پس از گذشت ۱۰ روز از حادثه شلیک گلوله پلیس به خودروی وی که به مجروح شدن وی از ناحیه سر منجر شده بود، جان خود را از دست داد.

در همین ارتباط ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران در واکنش به قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا، بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: قطعا توطئه‌های صهیونیسم برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین ره به جایی نخواهد برد.  بهرام قاسمی گفت: نزدیک به هفتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم ستم‌گر صهیونیستی می‌گذرد و در این مدت ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جز ستم، تجاوز، اشغال، آوارگی، جنایت، کشتار، پاکسازی نژادی و آپارتاید ندیده است.

علی عبدالله صالح رییس‌جمهور پیشین یمن در یک سخنرانی متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض را رد کرد و گفت:ایران هیچ گونه حضوری در یمن ندارد. . وی خطاب به ایران افزود: بیایید با هم ائتلاف تشکیل دهیم و اگرچه شیعه باشید ما هیچ مشکلی نداریم، بیایید علیه این ائتلاف (ائتلاف سعودی) یک ائتلاف تشکیل دهیم.

سخنگوی الحشد الشعبی عراق با بیان اینکه روابط ما با ایران اعتقادی است گفت: با حمایت‌های ایران، عراق در برابر داعش پیروز شد. احمد الاسد ضمن تبریک پیروزی عراق بر تروریست‌ها و پایان داعش گفت: حمایت‌های ایران در جنگ علیه داعش به طور مستقیم بدون تاخیر با فتوای مرجعیت دینی همراه شد.

محمدکاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری  در نطق پیش از دستور جلسه هفتم آذر هیات عمومی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه حضور بسیج کشور را بیمه می‌کند گفت: بسیج است که به موقع دفاع می کند و کاری به خطوط سیاسی ندارد و به خاطر دفاع از مملکت و ارزش های اسلامی به میدان می‌آید.

بهمن کشاورز مطرح کرد:چگونه می‌توان گفت «جریان بسیج و حزب‌اللهی‌ها» در کانون وکلا حضور فعال و به‌روز ندارند؟ رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت:‌ کانون‌های وکلا شاید تنها موسساتی باشند که بعد از پیروزی انقلاب، اگر حافظه درست یاری کند، سه بار، تصفیه شده‌اند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) هشتم آذر۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر