کد خبر: 35105
A

تاکید ایران و ارمنستان بر ایجاد یک شرکت مشترک برای ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی

سفیر ایران در ایروان بر تشکیل شرکت مشترک برای ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی به منظور نقش آفرینی بیش‌تر در عرصه تجاری، بازرگانی و اقتصادی و حل کردن مشکلات فنی و حقوقی تجار تاکید کرد.

تاکید ایران و ارمنستان بر ایجاد یک شرکت مشترک برای ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نشست هماهنگی تجار ایرانی مقیم ارمنستان به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین تهران و ایروان در ارمنستان برگزار شد.

در این نشست سید کاظم سجادی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات کلیه تجار و فعالان اقتصادی در برگزاری همایش تجاری ایران و ارمنستان که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست پنجره جدیدی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایجاد کرده و فعالان اقتصادی استان‌های مرزی کشورمان و به ویژه مناطق آزاد تجاری مغری و ارس از ظرفیت‌های فراهم شده در این همایش بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

سفیر کشورمان با اشاره به ملاقات روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان و تاکید طرف ارمنی برای ایجاد شرکت مشترک جهت سازماندهی فعالیت‌های اقتصادی دو طرف خواستار مشارکت کلیه تجار و فعالان اقتصادی ایرانی که در کشور ارمنستان فعالیت‌های تجاری دارند، شد.

 سجادی تشکیل این شرکت را به منظور نقش آفرینی بیشتر در عرصه تجاری، بازرگانی و اقتصادی ارمنستان و حل کردن مشکلات فنی و حقوقی تجار ضروری دانسته و افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان تمام تلاش خود را جهت بالا بردن پرچم اقتصادی به منظور افزایش حجم تجارت خارجی بین دو کشور بالا برده و با توجه به موقعیت جغرافیایی ارمنستان راه برای ورود کالاها و محصولات ایرانی به کشورهای اتحادیه اورآسیا و روسیه فراهم خواهد شد.

در ادامه این نشست جواد وعیدی از تجار فعال ایرانی موقعیت ویژه ارمنستان را به عنوان سر پل اقتصادی بین ایران و اروپا دانست و تاکید کرد: هدف از تشکیل شرکت مشترک، حمایت از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در ارمنستان است و این شرکت قرار است چتر حمایتی خود را به کلیه کسانی که در این کشور کارهای تجاری، اقتصادی، بازرگانی و فنی و مهندسی دارند کشیده و ضمن ارائه حمایت‌های معنوی و فنی اعتبار بیشتری به فعالیت‌های آنان بدهد.

وعیدی بر ضرورت همکاری و همراهی اتحادیه تجار، اتاق مشترک بازرگانی و انجمن دوستی ایران و ارمنستان جهت ایجاد و پویایی این شرکت اشاره کرده و افزود که کشور ارمنستان در چند سال آینده نقش مهمی در تجارت خارجی ایران ایفا خواهد کرد و به عنوان یکی از کانون‌های تجارت منطقه‌ای مبدل خواهد شد.

در ادامه این دیدار، شرکت کنندگان در این نشست با معرفی زمینه‌های شغلی خود راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بررسی و بر ضرورت رفع برخی موانع جزئی در صادرات و واردات کالاها و محصولات ایرانی به ارمنستان تاکید کردند.

، وزیر خارجه کشورمان در سفر خود به ایروان در هفته جاری آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور را با مقامات ارمنی بررسی کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر