کد خبر: 35274
A

کنایه موسوی‌لاری به توقیف دو روزه روزنامه کیهان /احزاب هنوز در کشور ما جا نیفتاده‌اند

وزیر اسبق کشور گفت: احزاب ما نباید فصلی باشند و تنها در انتخابات ظهور و بروز داشته باشند و حتی باید به سمتی بروند که در حوزه های غیرسیاسی هم فعال شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری در نشست حاکمیت قانون که در سالن همایش های سوله مدیریت بحران برگزار شد، با بیان اینکه حکمروایی خوب یعنی حاکمان بتوانند کارهایشان را شفاف عرضه کنند، افزود: حاکمیت قانون یکی از مولفه های حکمروایی خوب است و باید دقت کرد تا قوانینی که وضع می شود، جانبدارانه نباشد.

وی ادامه داد: قوانین باید برای همه برابر باشد؛ اتفاق خوبی نیست که یک روزنامه که در جناح خاصی است به خاطر یک خطا سریع توقیف شود و روزنامه دیگر در جناح مقابل حداکثر دو روز تعطیل شود.

وزیر اسبق کشور گفت: قانونی که وضع می شود باید برای همه جامعه مفید باشد و به جغرافیای خاصی تعلق نداشته باشد.

موسوی لاری با انتقاد از لغو نمایندگی مینو خالقی یادآور شد: تفسیر قانون عادی به عهده مجلس شورای اسلامی است و تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است. مجلس شعبی دارد که در آن اعتبارنامه ها بررسی می شود و هر یک حق دارند به آن اعتراض کنند؛ نهایتا نتیجه آن به صحن علنی مجلس ارائه و تصمیم گیری می شود.

وی به لزوم مشارکت سازمان یافته مردم برای اداره جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه احزاب هنوز در کشور ما جا نیفتاده اند؛ احزاب ما نباید تنها در انتخابات ظهور و بروز داشته باشند؛ جای خوشحالی است که احزاب به سمتی بروند که در حوزه های غیرسیاسی همچون فرهنگی و صنفی و... فعال شوند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر