کد خبر: 35399
A

نظام جمهوری اسلامی در تقویت وحدت موفق عمل کرده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در تقویت وحدت بین مسلمانان شیعه و اهل سنت موفق عمل کرده است.

نظام جمهوری اسلامی در تقویت وحدت موفق عمل کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس افزود: بیشترین حمایت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سنی مذهب از جمله فلسطین و غزه است که حتی در آن ها یک شیعه هم وجود ندارد.
وی بیان داشت: نظام، مدعی حد عالی وحدت نیست اما این ادعا را دارد که همه تلاش خود را برای رسیدن به این مرتبه به کار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: اعتقادات مذهب شیعه و سنی نباید از جانب یکدیگر بدعت تلقی شود بلکه فرهنگ دینی ما باید به قدری بالا رود که همه مذهب ها را مقدس بدانیم.
نعیم آبادی اضافه کرد: شیعه و اهل سنت در بسیاری از مسائل فقهی و احکام دینی نظر مشترک دارند و وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان مثال زدنی است.
وی گفت: باید بپذیریم هیچ راهی برای وحدت جز راه پیامبر اکرم (ص) نیست و آن راه، اخلاق نیکو و پسندیده است.
امام جمعه بندرعباس یاد آور شد: به برکت انقلاب اسلامی ایران در هر روستای اهل سنت در هرمزگان چندین مسجد بنا شده اما 100 روستای شیعه نشین در استان مسجد ندارند.
به گفته نعیم آبادی کلنگ احداث تمامی مساجد و مدرسه های علوم دینی اهل سنت در هرمزگان توسط وی به زمین زده شده و از آن ها حمایت کرده است.
از 12 تا 17 ربیع الاول مصادف با دهم تا پانزدهم آذرماه جاری به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر