کد خبر: 35439
A

تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل مطالبه اصلی مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ار دبیل گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل به مطالبه اصلی مردم استان تبدیل شده و ضروری است نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به این لایحه داشته باشند.

تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل مطالبه اصلی مردم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: ‎همیشه در آستانه رأی گیری برای منطقه آزاد خاص به صورت سازماندهی شده مقالات مفصلی را بر علیه منطقه آزاد منتشر می کنند و این حرکت اخیرا نیز شروع شده است و متأسفانه یک وزارتخانه با جمع آوری آمار عملکرد این مناطق با نمایندگان لابی گری غیرمستقیم کرده تا آنها از رأی دادن اجتناب کنند.
‎وی به تماس خود با یکی از نمایندگان سایر استان ها اشاره کرد و گفت: با تمام استدلال هایی که به ایشان ارائه گردید، ولی وی به شدت با توسعه مناطق آزاد مخالف بود و به گزارش وزارتخانه مربوط استناد می کرد.
‎امام جمعه اردبیل ادامه داد: شبهاتی که مخالفان برای رد منطقه آزاد می آورند همه با قوانین مجلس و دولت کاملا و به راحتی قابل حل است اما با این روند تصویب را با مشکل مواجه ساخته اند و تصویب آن در چنین اوضاعی به یک اقدام فوق العاده احتیاج دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش هفته وحدت را از شاهکارهای بزرگ امام دانست و گفت: حضرت امام با درایت خاص خودشان تشخیص دادند سقوط و ذلت امت اسلامی در اختلاف است.
‎عاملی افزود: سخن بعضی از سرویس های جاسوسی غرب این است که تخریب اختلاف شیعه و سنی بالاتر از تخریب بمب اتمی است.
‎وی اضافه کرد: آنها در آغاز بهار اسلامی در کشورهای عربی اعلام کردند ما از این انقلاب ها واهمه نداریم چون بمب هایی در خاورمیانه داریم که اگر یکی از آنها را منفجر کنیم، این انقلاب ها عقیم می شود و اختلاف شیعه و سنی از جمله آن بمب ها است.
‎وی با اشاره به اینکه برنامه دشمن دامن زدن به احتلافات شیعه و سنی است گفت:. طرفین در شناخت همدیگر باید به متون و ‎منابع اصلی مراجعه کنند، مقام معظم رهبری هرگونه تعرض به رموز اهل سنت را حرام اعلام کردند و آقای سیستانی فرموده 'اهل سنت نه برادر ما، بلکه جان ما هستند' و اهل سنت نیز اگر فقط به فکر وهابی و تکفیری راه ندهند وحدت در حد اعلی محقق می شود.
‎عاملی بیان کرد:. وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که تقریب بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می داند.
‎نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در بخش دیگری از خطبه ها گفت: رئیس جمهور اعلام کرد در 100 روز گذشته بیش از 32 میلیارد دلار فاینانس قطعی به کشور وارد شده است ما مصراً می خواهیم موارد مصرف این فاینانس ها اعلام شود تا معلوم گردد پروژه راه آهن اردبیل چه کم دارد که از این حجم عظیم فاینانس بی بهره مانده است در حالی که با بخش کوچکی از آن آمال و آرزوهای مردم منطقه برآورده می شود.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها ضمن تمجید از علیرضا کریمی کشتی گیر آزادکار ایران افزود: این ورزشکار بصیر و حماسی با چشم پوشی از مدال جهانی و زحمت یک ساله، راضی نشد موجودیت رژیمی را که 70 سال است خون مسلمانان را می ریزد به رسمیت بشناسد.
عاملی بیان کرد: در دنیا جنبش عظیمی از هنرمندان و ورزشکازان و نخبگان علمی جهت تحریم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی اسرائیل تشکیل شده تا این کشور جعلی تاوان جنایت های وحشتناک خود را بدهد و بسیار جای تأسف است که هنوز روشنفکران ما از آخرین و فاخرترین حرکت حماسی دنیا عقب مانده و به این حرکت بسیار ارزشمند در معیت ضد انقلاب اعتراض کرده اند.
‎وی از دولت مردان خواست این ورزشکار بزرگ ایران را که به حق قهرمان ملی ماست مورد عنایت ویژه قرار دهند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • بهزاد

    حاج اقا عاملی برای حضرتعالی کارسختی نیست با رهبر انقلاب در خصوص لایحه مناطق ازاد وارد مذاکره شوید .چون واقعا مخالفان لایحه مناطق ازاد سیاسی کاری میکنند.و با این کارشون نمیخواهند کشور و بخصوص استان های مناطق ازاد پیشرفت کنند.

ارسال نظر