کد خبر: 35494
A

رسانه های مالزی: ایران برای کنارگذاشتن بازیگران منطقه ای تلاش نمی کند/ منطقه نیازمند همکاری است

رسانه های مالزی بخشی از اظهارات وزیر امور خارجه ایران را که به دعوت همتای ایتالیایی در سومین نشست گفت وگوی مدیترانه در رم شرکت کرده بود، بازتاب دادند و به نقل از وی نوشتند: ایران برخلاف دیگران برای کنار گذاشتن بازیگران منطقه ای تلاش نمی کند.

رسانه های مالزی: ایران برای کنارگذاشتن بازیگران منطقه ای تلاش نمی کند/ منطقه نیازمند همکاری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تارنمای 'فری مالیزیا تودی' در خبری به نقل از 'محمد جواد ظریف' نوشت: هدف دولت آمریکا خارج کردن ایران از سوریه است. آمریکا و روسیه نمی توانند درباره ایران تصمیم بگیرند. ما به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور یافته ایم.
این تارنمای مالزیایی به نقل از ظریف نوشت: این منطقه ماست، اینجا خلیج فارس است نه خلیج مکزیک. ما هیچ جایی نخواهیم رفت.
'فری مالیزیا تودی' افزود: وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه برخی کشورها اشتباه می کنند و ایران را مقصر می دانند گفت که تهران به سهم خود 'تلاش نمی کند بازیگران منطقه ای را کنار بگذارد....زیرا نیاز است که همه کشورهای منطقه با یکدیگر همکاری کنند.
روزنامه 'سان دیلی' دیگر رسانه مالزیایی نیز با انتشار تصویری از ظریف به نقل از وی نوشت: نکته جالب برجام این است که این توافق نه آن چیزی بود که ما می ‌خواستیم و نه آنچه آمریکا می ‌خواست، بلکه بهترین چیزی بود که می ‌توانستیم به آن دست پیدا کنیم.
این روزنامه همچنین به نقل از ظریف نوشت: کسانی که در جریان مذاکرات حضور نداشته‌اند، اکنون تصور می‌کنند که با 'طرحی معجزه‌آسا' می‌توانند وارد شده و به توافقی بهتر دست پیدا کنند....ما با سیاست هایی که از واشنیگتن اتخاذ کرده است، مشکل داریم و معتقدم که آنها بسیار خطرناک هستند.
وزیر امور خارجه ایران در این نشست سه روزه موسوم به “Forum Rome MED 2017” که از روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه ایتالیا و موسسه مطالعات سیاسی بین المللی (ISPI) در محل هتل بزرگ 'پارکو دی پرینچیپی' آغاز به کار کرد، حضور یافته است.
در این رویداد بین المللی که با حضور نمایندگان دولتی ایتالیایی و خارجی از جمله روسای جمهوری، نخست وزیران، وزرا و سرمایه گذاران و کارآفرینان، سازمان ها و نهادهای بین المللی و کارشناسان از 56 کشور جهان از جمله ایران برگزاری شد، چهار محور اصلی شامل 'سعادت مشترک'، 'امنیت مشترک'، 'مهاجرت' و 'رسانه ها، فرهنگ و جامعه' مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
علاوه بر این موارد، توازن های جدید منطقه، مبارزه با تروریسم پس از آزادی رقه و موصل، استراتژهای جدید برای اداره جریان مهاجرت ها، انرژی و تجارت بین المللی در منطقه از جمله موضوعات مهمی هستند که مقامات عالی رتبه کشورهای شرکت پیراموان آنها بحث و گفتگو کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر